Studiju veids |
bakalaura akadēmiskās studijas |
Studiju programmas nosaukums |
Vadīšana starptautiskos uzņēmumos |
Nosaukums |
Ziedošana Latvijā: izvēles un tendences labdarībā |
Nosaukums angļu valodā |
Charitable Donations in Latvia: Trends and Preferences in Charitable Culture |
Struktūrvienība |
01B00 Rīgas Biznesa skola |
Darba vadītājs |
Ronalds Cinks |
Recenzents |
William Christian Schaub |
Anotācija |
Šī bakalaura darba mērķis ir izpētīt ziedošanas paradumus Latvijā, īpašu uzmanību pievēršot saiknei starp socioekonomisko statusu (SES) un filantropisko kultūru. Pētījuma centrā ir hipotēze, kas pieņem pozitīvu korelāciju starp augstāku SES — ienākumu un izglītības līmeni — un tendenci ziedot labdarībai gan ziedošanas biežuma, gan apjoma ziņā. Šis pētījums sastāv no 40 lapām, neieskaitot pielikumus, 76 avotiem un 11 attēliem.
Izmantojot tiešsaistes aptauju, tika iegūti dati no 140 dalībniekiem, sniedzot ieskatu viņu ziedošanas paradumos, priekšroku noteiktām labdarības jomām un sociodemogrāfiskajiem faktoriem, kas varētu ietekmēt ziedošanas paradumus. Pētījumā tika izmantota korelācijas un regresijas analīze, lai pētītu saiknes starp SES rādītājiem un labdarības ziedojumiem, atklājot mērenas saistības starp augstākiem ienākumu līmeņiem, izglītības sasniegumiem un ziedošanas iesaisti.
Lai gan pētījums apstiprina SES lomu filantropiskās uzvedības ietekmē, tas atklāj arī ziedošanas daudzpusīgo raksturu, norādot, ka svarīgu lomu spēlē arī citi motivācijas un kontekstuālie faktori. Pētījums izceļ latviešu daudzveidīgās filantropiskās intereses, ar nozīmīgu uzsvaru uz veselības un bērnu labklājības organizācijām.
Pētījuma ierobežojumi, tostarp fokuss tikai uz naudas ziedojumiem un pašziņojumu datos, kas ir vērsts uz jauniešiem un studentiem, norāda uz turpmākas pētniecības nepieciešamību. Šī pētījuma ieguldījums plašākajā globālās filantropijas diskursā piedāvā atziņas labdarības organizācijām, kas cenšas efektīvāk iesaistīt potenciālos un netradicionālos ziedotājus. Šajā pētījumā iegūtā izpratne par filantropiju uzsver vajadzību pēc mērķtiecīgām stratēģijām, kas pielāgotas dažādu socioekonomisko segmentu ziedotāju daudzveidīgajām motivācijām un spējām. |
Atslēgas vārdi |
Atslēgas vārdi: labdarība, filantropija, altruisms, ziedojumi |
Atslēgas vārdi angļu valodā |
Keywords: charitable giving, philanthropy, altruism, donations |
Valoda |
eng |
Gads |
2024 |
Darba augšupielādes datums un laiks |
15.04.2024 11:56:41 |