Graduate papers
  
Description of the graduate paper
Form of studies Bachelor
Title of the study programm Management in international business
Title in original language Ziedošana Latvijā: izvēles un tendences labdarībā
Title in English Charitable Donations in Latvia: Trends and Preferences in Charitable Culture
Department 01B00 Riga Business School
Scientific advisor Ronalds Cinks
Reviewer William Christian Schaub
Abstract Šī bakalaura darba mērķis ir izpētīt ziedošanas paradumus Latvijā, īpašu uzmanību pievēršot saiknei starp socioekonomisko statusu (SES) un filantropisko kultūru. Pētījuma centrā ir hipotēze, kas pieņem pozitīvu korelāciju starp augstāku SES — ienākumu un izglītības līmeni — un tendenci ziedot labdarībai gan ziedošanas biežuma, gan apjoma ziņā. Šis pētījums sastāv no 40 lapām, neieskaitot pielikumus, 76 avotiem un 11 attēliem. Izmantojot tiešsaistes aptauju, tika iegūti dati no 140 dalībniekiem, sniedzot ieskatu viņu ziedošanas paradumos, priekšroku noteiktām labdarības jomām un sociodemogrāfiskajiem faktoriem, kas varētu ietekmēt ziedošanas paradumus. Pētījumā tika izmantota korelācijas un regresijas analīze, lai pētītu saiknes starp SES rādītājiem un labdarības ziedojumiem, atklājot mērenas saistības starp augstākiem ienākumu līmeņiem, izglītības sasniegumiem un ziedošanas iesaisti. Lai gan pētījums apstiprina SES lomu filantropiskās uzvedības ietekmē, tas atklāj arī ziedošanas daudzpusīgo raksturu, norādot, ka svarīgu lomu spēlē arī citi motivācijas un kontekstuālie faktori. Pētījums izceļ latviešu daudzveidīgās filantropiskās intereses, ar nozīmīgu uzsvaru uz veselības un bērnu labklājības organizācijām. Pētījuma ierobežojumi, tostarp fokuss tikai uz naudas ziedojumiem un pašziņojumu datos, kas ir vērsts uz jauniešiem un studentiem, norāda uz turpmākas pētniecības nepieciešamību. Šī pētījuma ieguldījums plašākajā globālās filantropijas diskursā piedāvā atziņas labdarības organizācijām, kas cenšas efektīvāk iesaistīt potenciālos un netradicionālos ziedotājus. Šajā pētījumā iegūtā izpratne par filantropiju uzsver vajadzību pēc mērķtiecīgām stratēģijām, kas pielāgotas dažādu socioekonomisko segmentu ziedotāju daudzveidīgajām motivācijām un spējām.
Keywords Atslēgas vārdi: labdarība, filantropija, altruisms, ziedojumi
Keywords in English Keywords: charitable giving, philanthropy, altruism, donations
Language eng
Year 2024
Date and time of uploading 15.04.2024 11:56:41