Studiju veids |
bakalaura akadēmiskās studijas |
Studiju programmas nosaukums |
Vadīšana starptautiskos uzņēmumos |
Nosaukums |
Patērētāju iesaistes pētīšana digitālajā mārketingā: cilvēka un mākslīgā intelekta radītā satura salīdzināšanas pētījums |
Nosaukums angļu valodā |
Measuring Consumer Engagement in Digital Marketing: A Comparative Study of AI-Generated and Human-Created Content |
Struktūrvienība |
01B00 Rīgas Biznesa skola |
Darba vadītājs |
Ronalds Cinks |
Recenzents |
Linda Saulīte |
Anotācija |
Mākslīgais intelekts (MI) ir jauns rīks, kas tiek biežāk izmantots digitāla marektinga nozarē, līdz ar ko, tas ir mainījis tradicionālo satura veidošanu (Bruce et al., 2017). Pētījuma galvenais mērķis ir izpētīt MI radītā satura efektivitāti attiecībā pret cilvēka radīto saturu digitālā mārketinga kampaņās. Bakalura darbs izvirza galveno pētījuma jautājumu par to, kā izvēle starp MI un cilvēka radītu saturu digitālajā mārketingā ietekmēs patērētāju interesi par reklāmu.
Lai atbildētu uz pētījuma jautājumu, tika izstrādāta sociālo tīklu Facebook un Instagram digitālā mārketinga kampaņa. Tika izveidoti divi dažādi reklāmu veidi - viens, kuru ir radījis pilnīgi MI, un otru, kuru ir radījis cilvēks. Pārdotais produkts bija viens un tas pats, atšķirīgi bija reklāmas foni. Lai novērtētu patērētāju iesaistes atšķirības starp abām reklāmu grupām, tika izmantota statistikas metode, tostarp chi-squared testi un CTR analīze.
Datu analīze parādīja statistiski nozīmīgi lielāku MI radītā satura piesaisti diviem dažādiem reklāmu veidiem. MI radīto karuseļreklāmas CTR bija 1.59%, un viena attēla reklāmas CTR bija 1.25%, ievērojami pārspējot abas cilvēka radītās reklāmas, kuru CTR bija attiecīgi 0.46% un 0.82%. Šie rezultāti liecina par patērētāju izvēles pārsvaru MI ģenerētam saturam, kas atbilst arī citu pētījumu rezultātiem (Namin et al., 2020; Hong et al., 2021).
Bakalura darbs sastāv no 28 lapaspuses (39 lappuses, ieskaitot atsauces un pielikumus), tajā skaitā četras tabulas un divi attēli (divas tabulas ir pielikumos). Diplomdarbā izmantoti kopumā 51 avoti. |
Atslēgas vārdi |
digitālais mārketings, mākslīgais intelekts, AI, cilvēka un mākslīgā intelekta satura veidošana, Facebook un Instagram reklāmas |
Atslēgas vārdi angļu valodā |
digital marketing, artificial intelligence, AI, human and artificial intelligence content creation, Facebook and Instagram ads |
Valoda |
eng |
Gads |
2024 |
Darba augšupielādes datums un laiks |
15.04.2024 03:29:05 |