Graduate papers
  
Description of the graduate paper
Form of studies Bachelor
Title of the study programm Management in international business
Title in original language Patērētāju iesaistes pētīšana digitālajā mārketingā: cilvēka un mākslīgā intelekta radītā satura salīdzināšanas pētījums
Title in English Measuring Consumer Engagement in Digital Marketing: A Comparative Study of AI-Generated and Human-Created Content
Department 01B00 Riga Business School
Scientific advisor Ronalds Cinks
Reviewer Linda Saulīte
Abstract Mākslīgais intelekts (MI) ir jauns rīks, kas tiek biežāk izmantots digitāla marektinga nozarē, līdz ar ko, tas ir mainījis tradicionālo satura veidošanu (Bruce et al., 2017). Pētījuma galvenais mērķis ir izpētīt MI radītā satura efektivitāti attiecībā pret cilvēka radīto saturu digitālā mārketinga kampaņās. Bakalura darbs izvirza galveno pētījuma jautājumu par to, kā izvēle starp MI un cilvēka radītu saturu digitālajā mārketingā ietekmēs patērētāju interesi par reklāmu. Lai atbildētu uz pētījuma jautājumu, tika izstrādāta sociālo tīklu Facebook un Instagram digitālā mārketinga kampaņa. Tika izveidoti divi dažādi reklāmu veidi - viens, kuru ir radījis pilnīgi MI, un otru, kuru ir radījis cilvēks. Pārdotais produkts bija viens un tas pats, atšķirīgi bija reklāmas foni. Lai novērtētu patērētāju iesaistes atšķirības starp abām reklāmu grupām, tika izmantota statistikas metode, tostarp chi-squared testi un CTR analīze. Datu analīze parādīja statistiski nozīmīgi lielāku MI radītā satura piesaisti diviem dažādiem reklāmu veidiem. MI radīto karuseļreklāmas CTR bija 1.59%, un viena attēla reklāmas CTR bija 1.25%, ievērojami pārspējot abas cilvēka radītās reklāmas, kuru CTR bija attiecīgi 0.46% un 0.82%. Šie rezultāti liecina par patērētāju izvēles pārsvaru MI ģenerētam saturam, kas atbilst arī citu pētījumu rezultātiem (Namin et al., 2020; Hong et al., 2021). Bakalura darbs sastāv no 28 lapaspuses (39 lappuses, ieskaitot atsauces un pielikumus), tajā skaitā četras tabulas un divi attēli (divas tabulas ir pielikumos). Diplomdarbā izmantoti kopumā 51 avoti.
Keywords digitālais mārketings, mākslīgais intelekts, AI, cilvēka un mākslīgā intelekta satura veidošana, Facebook un Instagram reklāmas
Keywords in English digital marketing, artificial intelligence, AI, human and artificial intelligence content creation, Facebook and Instagram ads
Language eng
Year 2024
Date and time of uploading 15.04.2024 03:29:05