Noslēguma darbu reģistrs
  
Studiju darba apraksts
Studiju veids bakalaura akadēmiskās studijas
Studiju programmas nosaukums Vadīšana starptautiskos uzņēmumos
Nosaukums Uztvertās vērtības ietekme uz konkrētā sporta apģērbu zīmola izvēli
Nosaukums angļu valodā Perceived Value Predicting Preference for a Specific Sports Brand
Struktūrvienība 01B00 Rīgas Biznesa skola
Darba vadītājs Ronalds Cinks
Recenzents Ieva Veidemane
Anotācija Mūsdienu pasaulē, kur sporta apģērbu tirgus ir ļoti dinamisks un ar spēcīgu konkurenci, patērētāju izvēli lielā mērā ietekmē uztvertā vērtība. Lai gan ir veikti daudz un dažādi pētījumi par to, kas ir uztvertā vērtība un kā tā ietekmē sporta apģērbu zīmolu izvēli, joprojām nav pietiekami daudz pētījumu, kas pētītu, kādi ir galvenie uztvertās vērtības faktori, kas nosaka izvēli konkrētam sporta zīmolam. Šī pētījuma mērķis ir izpētīt kādi ir galvenie uztvertās vērtības faktori, kas nosaka konkrētā sporta apģērbu zīmola izvēli, kā arī pievienot literatūrai būtisku informāciju par klientu uztvertajām vērtībām un vēlmēm, pārbaudot hipotēzi: zīmola uztvertajai vērtībai būs pozitīva korelācija ar konkrēta sporta apģērbu zīmola izvēli. Tiešsaistes aptaujā par sporta apģērbu zīmolu novērtēšanu piedalījās 100 dalībnieki no Latvijas. Dalībnieki, piešķirot vērtējumu konkrētā jautājuma skalā, novērtēja dažādus apgalvojumus un faktorus par pieciem dažādiem sporta apģērbu zīmoliem - Nike, Adidas, Puma, Under Armour, Gymshark. Korelācijas analīze starp uztverto vērtību faktoriem un zīmolu klasifikāciju uzsvēra komforta un funkcionalitātes nozīmi kā galvenos faktorus, kas nosaka zīmola izvēli. Pētījuma rezultāti apstiprina to, ka uztvertajai vērtībai ir svarīga nozīme izvēloties sporta apģērbu zīmolu, neskatoties uz pētījuma ierobežojumiem. Tomēr ir ieteicams apzināties šos ierobežojumus, lai turpmākajos pētījumos varētu izvērtēt vairāku dalībnieku novērtējumus un izvairīties no dažādiem dalībnieku aizspriedumiem, sniedzot precīzākas aptaujas instrukcijas. Bakalaura darba apjoms ir 34 lappuses (51 lappuses, ieskaitot atsauces un pielikumu), tajā iekļautas divas tabulas. Pētījumā izmantotā literatūra sastāv no 63 avotiem.
Atslēgas vārdi Uztvertā vērtība, zīmola izvēle, sporta apģērbu industrija, mārketinga reklāmas.
Atslēgas vārdi angļu valodā Perceived value, brand preference, sportswear industry, marketing campaigns.
Valoda eng
Gads 2024
Darba augšupielādes datums un laiks 14.04.2024 22:52:04