Form of studies |
Bachelor |
Title of the study programm |
Management in international business |
Title in original language |
Uztvertās vērtības ietekme uz konkrētā sporta apģērbu zīmola izvēli |
Title in English |
Perceived Value Predicting Preference for a Specific Sports Brand |
Department |
01B00 Riga Business School |
Scientific advisor |
Ronalds Cinks |
Reviewer |
Ieva Veidemane |
Abstract |
Mūsdienu pasaulē, kur sporta apģērbu tirgus ir ļoti dinamisks un ar spēcīgu konkurenci, patērētāju izvēli lielā mērā ietekmē uztvertā vērtība. Lai gan ir veikti daudz un dažādi pētījumi par to, kas ir uztvertā vērtība un kā tā ietekmē sporta apģērbu zīmolu izvēli, joprojām nav pietiekami daudz pētījumu, kas pētītu, kādi ir galvenie uztvertās vērtības faktori, kas nosaka izvēli konkrētam sporta zīmolam. Šī pētījuma mērķis ir izpētīt kādi ir galvenie uztvertās vērtības faktori, kas nosaka konkrētā sporta apģērbu zīmola izvēli, kā arī pievienot literatūrai būtisku informāciju par klientu uztvertajām vērtībām un vēlmēm, pārbaudot hipotēzi: zīmola uztvertajai vērtībai būs pozitīva korelācija ar konkrēta sporta apģērbu zīmola izvēli. Tiešsaistes aptaujā par sporta apģērbu zīmolu novērtēšanu piedalījās 100 dalībnieki no Latvijas. Dalībnieki, piešķirot vērtējumu konkrētā jautājuma skalā, novērtēja dažādus apgalvojumus un faktorus par pieciem dažādiem sporta apģērbu zīmoliem - Nike, Adidas, Puma, Under Armour, Gymshark. Korelācijas analīze starp uztverto vērtību faktoriem un zīmolu klasifikāciju uzsvēra komforta un funkcionalitātes nozīmi kā galvenos faktorus, kas nosaka zīmola izvēli. Pētījuma rezultāti apstiprina to, ka uztvertajai vērtībai ir svarīga nozīme izvēloties sporta apģērbu zīmolu, neskatoties uz pētījuma ierobežojumiem. Tomēr ir ieteicams apzināties šos ierobežojumus, lai turpmākajos pētījumos varētu izvērtēt vairāku dalībnieku novērtējumus un izvairīties no dažādiem dalībnieku aizspriedumiem, sniedzot precīzākas aptaujas instrukcijas.
Bakalaura darba apjoms ir 34 lappuses (51 lappuses, ieskaitot atsauces un pielikumu), tajā iekļautas divas tabulas. Pētījumā izmantotā literatūra sastāv no 63 avotiem. |
Keywords |
Uztvertā vērtība, zīmola izvēle, sporta apģērbu industrija, mārketinga reklāmas. |
Keywords in English |
Perceived value, brand preference, sportswear industry, marketing campaigns. |
Language |
eng |
Year |
2024 |
Date and time of uploading |
14.04.2024 22:52:04 |