Studiju veids |
maģistra profesionālās studijas |
Studiju programmas nosaukums |
Informācijas tehnoloģija |
Nosaukums |
Spējās projektu vadības pielietošana incidentu pārvaldībā SLA nosacījumu uzlabošanai |
Nosaukums angļu valodā |
Using Agile Principles in Incident Management to Improve SLA Performance |
Struktūrvienība |
12100 Informācijas tehnoloģijas institūts |
Darba vadītājs |
Jānis Grabis |
Recenzents |
Jans Šlihte |
Anotācija |
Augstas pakalpojuma kvalitātes un pakalpojuma nepārtrauktības nodrošināšana ir galvenais mērķis, lai sasniegtu labus uzņēmējdarbības rezultātus. Tomēr var rasties pēkšņas neplānotas globālas problēmas, kuru rezultātā ir jānodrošina pakalpojuma atjaunošana pēc iespējas ātrākā laikā un ar vismazākajiem zaudējumiem klientam, kas ir incidentu pārvaldības mērķis. Mērķa īstenošanu nodrošina pakalpojuma līmeņa vienošanās (SLA), kas noslēgta starp klientu un pakalpojumu sniedzēju. SLA nosacījumi ir jāievēro un tos pēc iespējas retāk ir jāpārkāpj, tomēr bieži vien SLA nosacījumi tiek pārkāpti un pasliktinās pakalpojuma kvalitāte. Balstoties uz šo problēmu, tika pieņemts lēmums veikt pētījumu kā ar spējās projektu vadības pieeju ir iespējams SLA nosacījumus uzlabot ar mērķi pēc iespējas retāk tos pārkāpt. Maģistra darba mērķis ir novērtēt incidentu pārvaldības SLA nosacījumu izpildes efektivitāti, izmantojot spējās projektu vadības pieeju. Maģistra darbā ir veikts esošās literatūras apskats par ITIL incidentu pārvaldības procesu, incidentu pārvaldības mēriem, galvenajiem saistītajiem procesiem un SLA lietojumu gan incidentu pārvaldībā, gan IT projektos. Darbā tika veikta gadījuma izpēte un pēc iegūtajiem rezultātiem dotas rekomendācijas incidentu pārvaldības SLA nosacījumu uzlabošanai. |
Atslēgas vārdi |
Incidentu pārvaldība, ITIL, SLA, spējā projektu vadība, Agile, Scrum |
Atslēgas vārdi angļu valodā |
Incident Management, ITIL, SLA, Agile, Scrum |
Valoda |
lv |
Gads |
2023 |
Darba augšupielādes datums un laiks |
07.06.2023 14:23:57 |