Graduate papers
  
Description of the graduate paper
Form of studies Professional Master
Title of the study programm Information Technology
Title in original language Spējās projektu vadības pielietošana incidentu pārvaldībā SLA nosacījumu uzlabošanai
Title in English Using Agile Principles in Incident Management to Improve SLA Performance
Department 12100 Institute of Information Technology
Scientific advisor Jānis Grabis
Reviewer Jans Šlihte
Abstract Augstas pakalpojuma kvalitātes un pakalpojuma nepārtrauktības nodrošināšana ir galvenais mērķis, lai sasniegtu labus uzņēmējdarbības rezultātus. Tomēr var rasties pēkšņas neplānotas globālas problēmas, kuru rezultātā ir jānodrošina pakalpojuma atjaunošana pēc iespējas ātrākā laikā un ar vismazākajiem zaudējumiem klientam, kas ir incidentu pārvaldības mērķis. Mērķa īstenošanu nodrošina pakalpojuma līmeņa vienošanās (SLA), kas noslēgta starp klientu un pakalpojumu sniedzēju. SLA nosacījumi ir jāievēro un tos pēc iespējas retāk ir jāpārkāpj, tomēr bieži vien SLA nosacījumi tiek pārkāpti un pasliktinās pakalpojuma kvalitāte. Balstoties uz šo problēmu, tika pieņemts lēmums veikt pētījumu kā ar spējās projektu vadības pieeju ir iespējams SLA nosacījumus uzlabot ar mērķi pēc iespējas retāk tos pārkāpt. Maģistra darba mērķis ir novērtēt incidentu pārvaldības SLA nosacījumu izpildes efektivitāti, izmantojot spējās projektu vadības pieeju. Maģistra darbā ir veikts esošās literatūras apskats par ITIL incidentu pārvaldības procesu, incidentu pārvaldības mēriem, galvenajiem saistītajiem procesiem un SLA lietojumu gan incidentu pārvaldībā, gan IT projektos. Darbā tika veikta gadījuma izpēte un pēc iegūtajiem rezultātiem dotas rekomendācijas incidentu pārvaldības SLA nosacījumu uzlabošanai.
Keywords Incidentu pārvaldība, ITIL, SLA, spējā projektu vadība, Agile, Scrum
Keywords in English Incident Management, ITIL, SLA, Agile, Scrum
Language lv
Year 2023
Date and time of uploading 07.06.2023 14:23:57