Noslēguma darbu reģistrs
  
Studiju darba apraksts
Studiju veids bakalaura akadēmiskās studijas
Studiju programmas nosaukums Automātika un datortehnika
Nosaukums Uz virtuālo realitāti balstīts risinājums pamatskolas ķīmijas laboratorijas darbu realizācijai
Nosaukums angļu valodā Virtual Reality Based Solution for Realization of Middle School Chemistry Laboratory Works
Struktūrvienība 12600 Viedo datortehnoloģiju institūts
Darba vadītājs Katrina Boločko
Recenzents Māra Pudāne
Anotācija Virtuālā realitāte mūsdienās kļūst ar vien populārāka un pieejamāka plašākam cilvēku skaitam. Darba mērķis ir izstrādāt uz virtuālo realitāti balstītu risinājumu, kas kalpotu kā interaktīvs materiāls 8. klases ķīmijas mācību satura apgūšanai. Latvijā pieejamie interaktīvie materiāli ķīmijā bija balstīti uz Adobe Flash, kā darbība tika pārtraukta sākot ar 2021. gadu, atstājot milzīgu robu pieejamajos papildus interaktīvajos materiālos, kurus izmantot skolās. Darba uzdevums ir izpētīt interaktīvu materiālu noderību mācību satura apgūšanā un salīdzināt jau pieejamas virtuālās laboratorijas, novērtējot to priekšrocības un trūkumus. Papildus uzdevums ir arī izpētīt virtuālās realitātes pielietošanu skolās, lai noteiktu, kādi faktori jāņem vērā, izstrādājot virtuālas laboratorijas lietotni. Darbs tika izstrādāts, veidojot virtuālās realitātes lietotni, kurā skolēniem ir iespējams patstāvīgi izpildīt interaktīvus laboratorijas darbus un testus par katru attiecīgo darbu. Laboratorijas darbu saraksts un testa jautājumi tika veidoti sadarbībā ar ķīmijas skolotāju, lai nodrošinātu atbilstību 8. klases zināšanu līmenim un uzdevumu pareizību. Lietotne tika izstrādāta, izmantojot Unity, un pārbaudes un eksperimenti ar lietotni tika veikti, izmantojot HTC Vive Pro, paredzot ievades kontroles no šī virtuālās realitātes komplekta. Pēc darba izstrādes tika veikta eksperimentāla pārbaude ar mērķauditorijas skolēnu grupu. Eksperimentālajā pārbaudē viena klase tika sadalīta divās grupās, lai veiktu salīdzinājumu starp skolēnu grupām un noteiktu šāda veida lietotņu efektivitāti mācību procesā. Darba rezultātā ir izstrādāta virtuālās realitātes lietotne, kurā iekļauto eksperimentu saraksts ir veidots sadarbībā ar ķīmijas skolotāju. Lietotne tika novērtēta, eksperimentāli pārbaudot tās darbību ar 8. klases skolēnu grupu, nosakot tās noderību mācību procesā. Iegūtie rezultāti norāda uz pozitīvu ietekmi skolēnu mācību vielas apgūšanā, tomēr precīzākiem datiem ir nepieciešami vēl pētījumi ar plašāku skolēnu skaitu. Darba apjoms – 58 lpp., 1 tabula, 33 attēli, 1 pielikums.
Atslēgas vārdi Virtuālā realitāte, Unity, Izglītība
Atslēgas vārdi angļu valodā Virtual reality, Unity, Education
Valoda lv
Gads 2023
Darba augšupielādes datums un laiks 30.05.2023 19:43:48