Graduate papers
  
Description of the graduate paper
Form of studies Bachelor
Title of the study programm Automation and Computer Engineering
Title in original language Uz virtuālo realitāti balstīts risinājums pamatskolas ķīmijas laboratorijas darbu realizācijai
Title in English Virtual Reality Based Solution for Realization of Middle School Chemistry Laboratory Works
Department Viedo datortehnoloģiju institūts
Scientific advisor Katrina Boločko
Reviewer Māra Pudāne
Abstract Virtuālā realitāte mūsdienās kļūst ar vien populārāka un pieejamāka plašākam cilvēku skaitam. Darba mērķis ir izstrādāt uz virtuālo realitāti balstītu risinājumu, kas kalpotu kā interaktīvs materiāls 8. klases ķīmijas mācību satura apgūšanai. Latvijā pieejamie interaktīvie materiāli ķīmijā bija balstīti uz Adobe Flash, kā darbība tika pārtraukta sākot ar 2021. gadu, atstājot milzīgu robu pieejamajos papildus interaktīvajos materiālos, kurus izmantot skolās. Darba uzdevums ir izpētīt interaktīvu materiālu noderību mācību satura apgūšanā un salīdzināt jau pieejamas virtuālās laboratorijas, novērtējot to priekšrocības un trūkumus. Papildus uzdevums ir arī izpētīt virtuālās realitātes pielietošanu skolās, lai noteiktu, kādi faktori jāņem vērā, izstrādājot virtuālas laboratorijas lietotni. Darbs tika izstrādāts, veidojot virtuālās realitātes lietotni, kurā skolēniem ir iespējams patstāvīgi izpildīt interaktīvus laboratorijas darbus un testus par katru attiecīgo darbu. Laboratorijas darbu saraksts un testa jautājumi tika veidoti sadarbībā ar ķīmijas skolotāju, lai nodrošinātu atbilstību 8. klases zināšanu līmenim un uzdevumu pareizību. Lietotne tika izstrādāta, izmantojot Unity, un pārbaudes un eksperimenti ar lietotni tika veikti, izmantojot HTC Vive Pro, paredzot ievades kontroles no šī virtuālās realitātes komplekta. Pēc darba izstrādes tika veikta eksperimentāla pārbaude ar mērķauditorijas skolēnu grupu. Eksperimentālajā pārbaudē viena klase tika sadalīta divās grupās, lai veiktu salīdzinājumu starp skolēnu grupām un noteiktu šāda veida lietotņu efektivitāti mācību procesā. Darba rezultātā ir izstrādāta virtuālās realitātes lietotne, kurā iekļauto eksperimentu saraksts ir veidots sadarbībā ar ķīmijas skolotāju. Lietotne tika novērtēta, eksperimentāli pārbaudot tās darbību ar 8. klases skolēnu grupu, nosakot tās noderību mācību procesā. Iegūtie rezultāti norāda uz pozitīvu ietekmi skolēnu mācību vielas apgūšanā, tomēr precīzākiem datiem ir nepieciešami vēl pētījumi ar plašāku skolēnu skaitu. Darba apjoms – 58 lpp., 1 tabula, 33 attēli, 1 pielikums.
Keywords Virtuālā realitāte, Unity, Izglītība
Keywords in English Virtual reality, Unity, Education
Language lv
Year 2023
Date and time of uploading 30.05.2023 19:43:48