Noslēguma darbu reģistrs
  
Studiju darba apraksts
Studiju veids maģistra profesionālās studijas
Studiju programmas nosaukums Aviācijas transports
Nosaukums Asas priekšējās spārna malas aerodinamiskie raksturlielumi.
Nosaukums angļu valodā Aerodynamic characteristics of sharp leading edge wing.
Struktūrvienība 25100 Aeronautikas institūts
Darba vadītājs Vjačeslavs Lapkovskis
Recenzents Sergejs Kuzņecovs
Anotācija Lidmašīnas spārns ir jebkura gaisa kuģa būtiska sastāvdaļa, jo tas nosaka gan apjomu pacelšanas jauda, ​​ko izmanto, lai mainītu ķermeņa svaru un piestiprināmo vilkšanas spēku uz ķermeni. Pateicoties tā uzbūvei, gaiss pāri augšai pārvietojas ātrāk nekā tas notiek zemāk, apakšā. Tas tieši veicina gaisa daudzuma samazināšanos spiediens, kas redzams spārna priekšējā malā. Spārns un lidmašīna, ar ko tas ir saistīts lai abi pieaugtu, jo spiediens ir zemāks nekā tas bija iepriekš. Izmeklēšana parplūsmas uzvedība ap gaisa folijas korpusu un veiktspējas koeficientu noteikšana ar ātrumu 138,8 metri sekundē (500 kilometri stundā) un uzbrukuma leņķi, kas svārstās no 0 grādiem līdz 25 grādiem, ir šī pētījuma galvenais mērķis. Var novērtētgan sekcijas pacēlumu, gan gaisa foliju pretestības koeficientu, veicot spiediena analīzi sadalījums, kas izmērīts uz gaisa folijas virsmas. Aprēķins tika veikts ar lietojumprogrammas ANSYS 22.0 Fluent palīdzību, kas tika izmantota, lai veiktu simulācijas. Datora lietojumprogramma, kuras nosaukums ir Fluent, veic analīzivirsmas svaru un pēc tam ģenerē radīto elementu nobīdes grafisku attēlojumu mainot pieeju. Pieejas leņķis rada lielāku pacēlumu, kāpjot no 0 līdz 25 grādiem, bet ir noteikts punkts, kurā pieeja rada visvairāk iespējams ievērojams pacelšanas apjoms. Ja metode tiek virzīta tālāk, berze kļūs par primārais spēks, un apgabals nonāks aiztures stadijā. Šī pētījuma gaitā divas primārās metodes tika izmantotas, lai novērtētu asa līdera profila efektivitāti spārnā celtniecība. Abiem ir atšķirīga spārnu ģeometrija, no kuriem viens ir konusveida, bet otrskas nav. Abas datu kopas tika analizētas, galvenokārt izmantojot divus dažādus aerodinamisko profilu profilus.Sakarā ar to, ka NACA4421 ir viena no visbiežāk izmantotajām lidmašīnām, kas to izmantoja aerosola profila forma. Nākamajā solī asas priekšējās malas uzstādīšana profils tika veikts šajā profilā, lai aerodinamiskās īpašības būtu iespējams jāpēta. Pēc izpētes un analīzes tika atklāts, ka forma ar asu vadošā mala piedāvā dažas priekšrocības salīdzinājumā ar pēdējo lifta radīšanas ziņā.
Atslēgas vārdi Aero folija, NACA4421, asa priekšējā mala, konusveida un nekonusveida spārnu ģeometrija
Atslēgas vārdi angļu valodā Aero foil, NACA4421, Sharp leading edge, Tapered and not tapered wing geometry
Valoda eng
Gads 2023
Darba augšupielādes datums un laiks 13.02.2023 19:14:38