Abstract |
Lidmašīnas spārns ir jebkura gaisa kuģa būtiska sastāvdaļa, jo tas nosaka gan apjomu
pacelšanas jauda, ko izmanto, lai mainītu ķermeņa svaru un piestiprināmo vilkšanas spēku
uz ķermeni. Pateicoties tā uzbūvei, gaiss pāri augšai pārvietojas ātrāk nekā tas notiek zemāk, apakšā. Tas tieši veicina gaisa daudzuma samazināšanos spiediens, kas redzams spārna priekšējā malā. Spārns un lidmašīna, ar ko tas ir saistīts lai abi pieaugtu, jo spiediens ir zemāks nekā tas bija iepriekš. Izmeklēšana parplūsmas uzvedība ap gaisa folijas korpusu un veiktspējas koeficientu noteikšana ar ātrumu 138,8 metri sekundē (500 kilometri stundā) un uzbrukuma leņķi, kas svārstās no 0 grādiem līdz 25 grādiem, ir šī pētījuma galvenais mērķis. Var novērtētgan sekcijas pacēlumu, gan gaisa foliju pretestības koeficientu, veicot spiediena analīzi sadalījums, kas izmērīts uz gaisa folijas virsmas. Aprēķins tika veikts ar lietojumprogrammas ANSYS 22.0 Fluent palīdzību, kas tika izmantota, lai veiktu simulācijas. Datora lietojumprogramma, kuras nosaukums ir Fluent, veic analīzivirsmas svaru un pēc tam ģenerē radīto elementu nobīdes grafisku attēlojumu mainot pieeju. Pieejas leņķis rada lielāku pacēlumu, kāpjot
no 0 līdz 25 grādiem, bet ir noteikts punkts, kurā pieeja rada visvairāk
iespējams ievērojams pacelšanas apjoms. Ja metode tiek virzīta tālāk, berze kļūs par
primārais spēks, un apgabals nonāks aiztures stadijā. Šī pētījuma gaitā divas primārās
metodes tika izmantotas, lai novērtētu asa līdera profila efektivitāti spārnā
celtniecība. Abiem ir atšķirīga spārnu ģeometrija, no kuriem viens ir konusveida, bet otrskas nav. Abas datu kopas tika analizētas, galvenokārt izmantojot divus dažādus aerodinamisko profilu profilus.Sakarā ar to, ka NACA4421 ir viena no visbiežāk izmantotajām lidmašīnām, kas to izmantoja aerosola profila forma. Nākamajā solī asas priekšējās malas uzstādīšana profils tika veikts šajā profilā, lai aerodinamiskās īpašības būtu iespējams jāpēta. Pēc izpētes un analīzes tika atklāts, ka forma ar asu
vadošā mala piedāvā dažas priekšrocības salīdzinājumā ar pēdējo lifta radīšanas ziņā. |