Anotācija |
INTERAKTĪVA LEKCIJA, INTERAKTĪVI RĪKI, MOODLE MĀCĪBU
PARVALDĪBAS SISTĒMA
Bakalaura darba tips: 1. tips: Moderno risinājumu izpēte.
Interaktīvu lekciju nodrošināšanai izmanto rīkus, ko darbā autore izvērtē pēc
viņas izstrādātas vienota kritēriju ietvara. Šīs vadlīnijas potenciāli varētu izmantot
Rīgas Tehniskās universitātes pasniedzēji, jo tiek vērtēta arī rīku sadarbspēja ar mācību
pārvadldības sistēmu ”Moodle” uz ko balstās RTU e-studijas.
Bakalaura darba mērķis ir izstrādāt novērtēšanas ietvaru pieejamo rīku
salīdzināšanai, kas ļauj dažādot lekciju norisi un padarīt studiju satura apguvi
interaktīvu. Lai sasniegtu mērķi, darbā izanalizēts un aprakstīts interaktivitātes jēdziens
studiju procesā, atlasīti iespējamie rīki, kas atbalsta šādu mācību procesu un to mērķus.
Apkopojot un kategorizējot bezmaksas interaktīvos rīkus dažādām mācīšanas un
mācīšanās vajadzībām, radās vajadzība pēc vienota standarta, kā dažādos rīkus apkopot
un objektīvi salīdzināt savā starpā, lai apskatītu svarīgākos aspektus: pasniedzēja
vajadzības un izstrādātas programmatūras tehniskos kritērijus. Autore darbā izpēta 6
novērtējuma veidus interaktīvu rīku, kursu un to saistītu jēdzienu pētījumos, definē
savus novērtēšanas ietvara kritērijus un sastāda atbilstošu skalu, veidojot rīku
izvērtēšanas vadlīnijas.
Pēc definētā vērtēšanas kritēriju ietvara autore veica 17 interaktīvu rīku
novērtēšanu no iepriekš apkopotajiem rīkiem, kas atbalsta 4 pasniedzēju mērķus, kādus
vēlas sasniegt interaktīvās lekcijas laikā. Teorētiskajā analīzē, izpētot un novērtējot 20
noteiktos kritērijus skalā no 1 līdz 3, no rīku oficiālajām mājaslapām un cilvēku
pētījumu forumiem tika iegūts rīku vērtējums. Lai pārbaudītu izstrādāto vadlīniju
efektivitāti un teorētiski novērtēto rīku vērtējumu atbilstību lietotāja pieredzei, darbā
veikta praktiska rīku darbības pārbaude 4 labākajiem rīkiem katra mērķa sasniegšanas
kategorijā, inscenējot kā pasniedzējs sagatavojas un vada interaktīvu mācību lekciju.
Pēc rezultātu iegūšanas un secinājumiem, sniegtas rekomendācijas interaktīvu rīku
izvēlei ar rīku novērtēšanas ietvaru.
Darbs satur “64” lapaspuses, “6” attēlus un “5” tabulas, “53” informācijas
avotus, nav pielikumu. |