Noslēguma darbu reģistrs
  
Studiju darba apraksts
Studiju veids maģistra akadēmiskās studijas
Studiju programmas nosaukums Digitālās humanitārās zinātnes
Nosaukums Saistība starp mācību plānu un sasniegumiem tālmācībā
Nosaukums angļu valodā The Relationship between Learning Design and Achievement in Distance Learning
Struktūrvienība 23000 E-studiju tehnoloģiju un humanitāro zinātņu fakultāte
Darba vadītājs Airisa Šteinberga
Recenzents Atis Kapenieks
Anotācija Šī pētījuma mērķis ir izpētīt saikni starp mācību plānošanu un skolēnu sasniegumiem tālmācībā, pārbaudot esošās psiholoģiskās mācīšanās teorijas, izprotot, kā smadzenes “mācās”, testējot izglītības tehnoloģiskos rīkus, analizējot cilvēku nostāju tiešsaistē pret tālmācību un salīdzinot rezultātus ar apkopoto datu analīzes secinājumiem par studentu pieredzi tālmācībā. Nacionālais izglītības statistikas centrs 2018. gadā “Izglītības statistikas apkopojumā” ziņo par tendenci izglītībā, ka arvien vairāk cilvēku jau pirms pandēmijas situācijas deva priekšroku kādam tālmācībam vai tiešsaistes kursiem. Savukārt, pandēmijas situācija pasaulē lika lielākajai daļai izglītības iestāžu, skolotāju, pasniedzēju un studentu pielāgoties un adaptēties dažu mēnešu laikā un iedzīvoties digitālajā izglītības pasaulē vai uz nenoteiktu laiku apturēt izglītības procesu, ja tālmācība nav iespējama. Tālmācība diktē savus noteikumus ierastājās darbībās sākot ar informācijas pasniegšanas veidiem un beidzot ar mācīšanās procesa uzraudzību un rezultātu izvērtēšanu. Mūsdienās cilvēki saprata, ka tālmācība var būt ne tikai individuālas izvēle, bet arī risinājums izglītības procesa uzturēšanai apstākļos, kad fiziska klātbūtne klasē nav iespējama. Tā kā tālmācības dizains nozīmē satura pārveidošanu tiešsaistes videi, pārejai uz tiešsaistes apmācībām, nepielāgojot mācību plānu un saturu, var būt negatīva ietekme salīdzinājumā ar klātienes apmācību un mācīšanos. Pētījumā galvenā uzmanība tiks pievērsta dažādu mācību dizainu psiholoģiskās ietekmes izpratnei uz studentu sasniegumiem, ka arī izpētei, kuri tehnoloģiskie rīki un psiholoģiskās metodes palīdz pasniedzējiem un tiešsaistes kursu izstrādātājiem nodrošināt augstas kvalitātes mācību pieredzi un samazināt iespējamās negatīvās blakusparādības pat ārkārtas situācijas laikā, kad izglītība var tikt nodrošināta tikai tiešsaistē.
Atslēgas vārdi tālmācība, kognitīvas mācību teorijas
Atslēgas vārdi angļu valodā distance learning, cognitive learning theories
Valoda eng
Gads 2022
Darba augšupielādes datums un laiks 24.05.2022 22:11:30