Noslēguma darbu reģistrs
  
Studiju darba apraksts
Studiju veids maģistra akadēmiskās studijas
Studiju programmas nosaukums Datorsistēmas
Nosaukums Multivides tehnoloģijas izpēte un izmantošana apmācības procesā bērniem ar attīstības traucējumiem
Nosaukums angļu valodā Research and Application of Multimedia Technology in Study Process for Children with Developmental Disabilities
Struktūrvienība 33000 Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte
Darba vadītājs Natālija Prokofjeva
Recenzents Larisa Zaiceva
Anotācija Izglītība ir svarīga katra cilvēka dzīves sastāvdaļa. Mācību procesā cilvēki apgūst jaunas zināšanas un prasmes, kas viņiem var noderēt dzīvē. Šajā darbā autors vērš uzmanību uz bērnu ar attīstības traucējumiem mācīšanas procesu. Bērniem ar attīstības traucējumiem ir nepieciešams vairāk laika, lai uzlabotu savas prasmes, un vairumā gadījumu viņiem nepieciešama speciālo pedagogu palīdzība. Šobrīd speciālie pedagogi atzīmē, ka mūsdienās, tehnoloģiju laikmetā, bērnu uzmanību uzdotajiem uzdevumiem ir arvien grūtāk pievērst, izmantojot attēlus un grāmatas. Bērni ar attīstības traucējumiem maz interesējas par pašreizējo mācību metodi, dažreiz viņi atsakās doties uz nodarbībām. Tagad nozīmīgs virziens izglītībā ir mediju tehnoloģiju ieviešana mācību procesā. Darba autors izvirza hipotēzi, ka mediju tehnoloģiju izmantošana palīdzēs piesaistīt bērnu ar attīstības traucējumiem uzmanību uzdotajiem uzdevumiem, tādējādi bērni ilgāk varēs veikt uzdotos uzdevumus un pilnveidot savas prasmes. Autors analizēja pētījumus par mediju tehnoloģiju izmantošanu mācību procesā, kā arī intervēja pirmsskolas izglītības iestādes speciālos pedagogus. Pamatojoties uz saņemto informāciju, autors sastādīja minimālās prasības bērna uzmanības piesaistīšanas mācību procesam problēmas risināšanai, sastādīja risinājuma plānu, kā arī realizēja prototipu. Darba rezultātā autors atzīmē, ka lielākajai daļai bērnu piedāvātais risinājums patika un bērni vēlētos ar to turpināt mācīties. Autors arī atzīmēja, ka pēc pirmsskolas izglītības iestādes speciālo pedagogu novērojumiem, daļai bērnu uzlabojās prasmes, bija manāms, ka lielākā daļa bērnu izrādīja interesi par piedāvāto risinājumu, kā arī tika atzīmēts, ka piedāvātais risinājums ir viegli lietojams, kā līdzeklis bērna prasmju nostiprināšanai.
Atslēgas vārdi Multivides tehnoloģijas; Apmācības process; Bērni ar attīstības traucējumiem.
Atslēgas vārdi angļu valodā Multimedia Technology; Study Process; Children with Developmental Disabilities
Valoda lv
Gads 2022
Darba augšupielādes datums un laiks 20.05.2022 14:59:40