Abstract |
Izglītība ir svarīga katra cilvēka dzīves sastāvdaļa. Mācību procesā cilvēki apgūst jaunas zināšanas un prasmes, kas viņiem var noderēt dzīvē.
Šajā darbā autors vērš uzmanību uz bērnu ar attīstības traucējumiem mācīšanas procesu. Bērniem ar attīstības traucējumiem ir nepieciešams vairāk laika, lai uzlabotu savas prasmes, un vairumā gadījumu viņiem nepieciešama speciālo pedagogu palīdzība.
Šobrīd speciālie pedagogi atzīmē, ka mūsdienās, tehnoloģiju laikmetā, bērnu uzmanību uzdotajiem uzdevumiem ir arvien grūtāk pievērst, izmantojot attēlus un grāmatas. Bērni ar attīstības traucējumiem maz interesējas par pašreizējo mācību metodi, dažreiz viņi atsakās doties uz nodarbībām.
Tagad nozīmīgs virziens izglītībā ir mediju tehnoloģiju ieviešana mācību procesā. Darba autors izvirza hipotēzi, ka mediju tehnoloģiju izmantošana palīdzēs piesaistīt bērnu ar attīstības traucējumiem uzmanību uzdotajiem uzdevumiem, tādējādi bērni ilgāk varēs veikt uzdotos uzdevumus un pilnveidot savas prasmes.
Autors analizēja pētījumus par mediju tehnoloģiju izmantošanu mācību procesā, kā arī intervēja pirmsskolas izglītības iestādes speciālos pedagogus. Pamatojoties uz saņemto informāciju, autors sastādīja minimālās prasības bērna uzmanības piesaistīšanas mācību procesam problēmas risināšanai, sastādīja risinājuma plānu, kā arī realizēja prototipu.
Darba rezultātā autors atzīmē, ka lielākajai daļai bērnu piedāvātais risinājums patika un bērni vēlētos ar to turpināt mācīties. Autors arī atzīmēja, ka pēc pirmsskolas izglītības iestādes speciālo pedagogu novērojumiem, daļai bērnu uzlabojās prasmes, bija manāms, ka lielākā daļa bērnu izrādīja interesi par piedāvāto risinājumu, kā arī tika atzīmēts, ka piedāvātais risinājums ir viegli lietojams, kā līdzeklis bērna prasmju nostiprināšanai. |