Studiju veids |
bakalaura profesionālās studijas |
Studiju programmas nosaukums |
Transporta elektronika un telemātika |
Nosaukums |
Automaģistrāles un krustojuma transporta komunikāciju sistēmu jauno tehnoloģiju analīze |
Nosaukums angļu valodā |
Analysis of new technologies of highway and intersection transport communication systems |
Struktūrvienība |
13107 Telemātikas un transporta elektronisko sistēmu katedra |
Darba vadītājs |
Ernests Pētersons |
Recenzents |
Aleksandrs Ipatovs |
Anotācija |
Telemātikas komunikāciju sistēmu jaunās tehnoloģijas ir veidotās ar mērķi nodrošināt augstās efektivitātes ātru un drošu pārvietošanos dažādām sauszemes transporta veida infrastruktūrām: loģistikas kravas automobiļiem, pasažieru transportam, privātiem automobiļiem un motocikliem, ka arī velosipēdiem, mono-riteņiem, elektro-skūteriem un daudziem citiem. Līdz ar plašām pārvietošanas iespējam, cilvēku nepieciešamības pēc auto iegādēs darbam, atpūtai, saimniecībai, tiek novērots transporta skaita pieaugums pilsētās, maģistrāles šosejās. Ir jāpievērš īpaša uzmanība sastrēgumu problēmām, ar mērķi mazināt degvielas patēriņu, ka arī nodrošināt brīvu ceļu valsts dienestiem, piemēram avārijas transportlīdzekļiem, policijai, ātrās palīdzības transportam un palīdzēt izvairīties no iespējamām avārijām, sadursmēm ceļos, glābjot cilvēku dzīvības. It īpaši, mūsdienās sastrēgumus mēs varam novērot blīvi apdzīvotajās vietās un reģionos, kur transporta pārvietošanās notiek saskaņā ar luksoforu trafika regulēšanu. Līdz šim laikam, ar jauno transporta komunikāciju sistēmu integrāciju nodarbojās lielā sadaļa, jeb virziens – Intelektuālās transporta sistēmas (ITS) un telemātikas komunikācijas tehnoloģijas.
Darba 1. daļā ir aprakstīti transporta veidu sakaru režīmi, jauno tehnoloģiju pielietošana ceļu satiksmes infrastruktūrā, prioritāro ziņu apmaiņa, intelektuālo telemātikas ierīču projektēšana reāllaikā pilsētas krustojumos, automaģistrālēs, un tā komunikācija ar autonomiem automobiļiem. Tiek veikta salīdzinoša ITS sistēmas uzbūves analīze.
Darba 2. daļā tika pētīts SUMO GUI Simulators, NETEDIT, TraCI rīki, ar kuru palīdzību var regulēt luksoforus un veidot prioritāros maršrutus, izmantojot automobiļus. Ir izveidots Python skripts, lai attēlotu simulāciju par jauno transportlīdzekļa borta datorredzes tehnoloģiju.
Darba kopējais apjoms ir 109 lpp teksts, 90 attēli, 9 tabulas, 15 literatūras avoti. |
Atslēgas vārdi |
Īpaša maza attāluma komunikācija, Pamata drošības ziņojums, Ilgtermiņa evolūcija, Sertifikācijas iestāde, Kooperatīvā apzināšanas ziņa, Ceļmalu vienība, Borta vienība, Pakalpojuma kvalitāte, transportlīdzeklis-transportlīdzeklis komunikācija, transportlīdzeklis-infrastruktūra komunikācija, transportlīdzeklis-visapkārt komunikācija, Transportlīdzekļu Ad hoc tīkls, WAVE Īsziņu protokols |
Atslēgas vārdi angļu valodā |
Dedicated Short Range Communication, Basic Safety Message, Long-Term Evolution, Certificate Authority, Cooperative Awareness Message, Roadside Unit, On-Board Unit, Quality of Service, Vehicle-to-Vehicle, Vehicle-to-Infrastructure, Vehicle-to-Everything, Vehicular Ad hoc NETwork, WAVE Short Message Protocol |
Valoda |
lv |
Gads |
2022 |
Darba augšupielādes datums un laiks |
17.05.2022 22:18:39 |