Graduate papers
  
Description of the graduate paper
Form of studies Professional Bachelor
Title of the study programm Transport Electronics and Telematics
Title in original language Automaģistrāles un krustojuma transporta komunikāciju sistēmu jauno tehnoloģiju analīze
Title in English Analysis of new technologies of highway and intersection transport communication systems
Department Telemātikas un transporta elektronisko sistēmu katedra
Scientific advisor Ernests Pētersons
Reviewer Aleksandrs Ipatovs
Abstract Telemātikas komunikāciju sistēmu jaunās tehnoloģijas ir veidotās ar mērķi nodrošināt augstās efektivitātes ātru un drošu pārvietošanos dažādām sauszemes transporta veida infrastruktūrām: loģistikas kravas automobiļiem, pasažieru transportam, privātiem automobiļiem un motocikliem, ka arī velosipēdiem, mono-riteņiem, elektro-skūteriem un daudziem citiem. Līdz ar plašām pārvietošanas iespējam, cilvēku nepieciešamības pēc auto iegādēs darbam, atpūtai, saimniecībai, tiek novērots transporta skaita pieaugums pilsētās, maģistrāles šosejās. Ir jāpievērš īpaša uzmanība sastrēgumu problēmām, ar mērķi mazināt degvielas patēriņu, ka arī nodrošināt brīvu ceļu valsts dienestiem, piemēram avārijas transportlīdzekļiem, policijai, ātrās palīdzības transportam un palīdzēt izvairīties no iespējamām avārijām, sadursmēm ceļos, glābjot cilvēku dzīvības. It īpaši, mūsdienās sastrēgumus mēs varam novērot blīvi apdzīvotajās vietās un reģionos, kur transporta pārvietošanās notiek saskaņā ar luksoforu trafika regulēšanu. Līdz šim laikam, ar jauno transporta komunikāciju sistēmu integrāciju nodarbojās lielā sadaļa, jeb virziens – Intelektuālās transporta sistēmas (ITS) un telemātikas komunikācijas tehnoloģijas. Darba 1. daļā ir aprakstīti transporta veidu sakaru režīmi, jauno tehnoloģiju pielietošana ceļu satiksmes infrastruktūrā, prioritāro ziņu apmaiņa, intelektuālo telemātikas ierīču projektēšana reāllaikā pilsētas krustojumos, automaģistrālēs, un tā komunikācija ar autonomiem automobiļiem. Tiek veikta salīdzinoša ITS sistēmas uzbūves analīze. Darba 2. daļā tika pētīts SUMO GUI Simulators, NETEDIT, TraCI rīki, ar kuru palīdzību var regulēt luksoforus un veidot prioritāros maršrutus, izmantojot automobiļus. Ir izveidots Python skripts, lai attēlotu simulāciju par jauno transportlīdzekļa borta datorredzes tehnoloģiju. Darba kopējais apjoms ir 109 lpp teksts, 90 attēli, 9 tabulas, 15 literatūras avoti.
Keywords Īpaša maza attāluma komunikācija, Pamata drošības ziņojums, Ilgtermiņa evolūcija, Sertifikācijas iestāde, Kooperatīvā apzināšanas ziņa, Ceļmalu vienība, Borta vienība, Pakalpojuma kvalitāte, transportlīdzeklis-transportlīdzeklis komunikācija, transportlīdzeklis-infrastruktūra komunikācija, transportlīdzeklis-visapkārt komunikācija, Transportlīdzekļu Ad hoc tīkls, WAVE Īsziņu protokols
Keywords in English Dedicated Short Range Communication, Basic Safety Message, Long-Term Evolution, Certificate Authority, Cooperative Awareness Message, Roadside Unit, On-Board Unit, Quality of Service, Vehicle-to-Vehicle, Vehicle-to-Infrastructure, Vehicle-to-Everything, Vehicular Ad hoc NETwork, WAVE Short Message Protocol
Language lv
Year 2022
Date and time of uploading 17.05.2022 22:18:39