Studiju veids |
bakalaura akadēmiskās studijas |
Studiju programmas nosaukums |
Vadīšana starptautiskos uzņēmumos |
Nosaukums |
Pircēju iepirkšanās paradumu maiņas apģērbu internetveikalos un veikalos uz vietas pandēmijas laikā |
Nosaukums angļu valodā |
Consumer Behaviour in Online Versus Local Clothing Shops during the Pandemic |
Struktūrvienība |
01B00 Rīgas Biznesa skola |
Darba vadītājs |
Inese Muzikante |
Recenzents |
Paula Elksne |
Anotācija |
Vairākos pētījumos ir aplūkoti iepirkšanās nodomi un pircēju vērtības tieši internetveikalos pandēmijas laikā, tomēr ir svarīgi saprast atšķirību starp tiešsaistes un uz vietas vaikalos iepirkšanās vērtībām un nodomiem attiecībā uz apģērba produktiem. Covid-19 pandēmijas sākumā lielākā daļa valstu slēdza vietējos modes preču mazumtirdzniecības veikalus, kas neatgriezeniski mainīja patērētāju iepirkšanās nodomus internetveikalos un veikalos uz vietas. Turklāt daudzi mazumtirgotāji sāka koncentrēties uz jaunākajām tehnoloģiju priekšrocībām, lai padarītu ērtāku apģērbu iepirkšanos, par cik tas ir hedonisks produkts ar personalizētām detaļām. Šajā pētījumā tiek aplūkots, vai klientu nodomiem un hedoniskām un utilitārām vērtībām ir pozitīva korelācija internetveikalos un veikalos uz vietas pandēmijas laikā. Pētījumā tika izmantotas utilitārās un hedoniskās vērtības, lai noteiktu patērētāju apģērbu iepirkšanās nodomus. Datu apkopošanā tika izmantota virtuāla aptauja, lai apkopotu iepirkšanās nodomus internetveikalos un uz vietas veikalos Latvijā. Rezultāti liecināja, ka klienti iepērkas internetveikalos un veikalos uz vietas gan ar utilitārām, gan ar hedoniskām iepirkšanās vērtībām, neskatoties uz to, ka apģērbs tiek klasificēts kā ļoti hedonisks produkts. Lielākā daļa aptaujāto ir apstiprinājuši, ka viņi ir pieņēmuši iepirkšanos internetā un vienlīdz uzskata iepirkšanos apģērbu internetveikalos un veikalos uz vietas kā potenciālu iepirkšanās iespēju. |
Atslēgas vārdi |
hedoniks, utilitārs, nodomi, vērtības, apģērbs |
Atslēgas vārdi angļu valodā |
hedonic, utilitarian, intentions, values, clothing |
Valoda |
lv |
Gads |
2022 |
Darba augšupielādes datums un laiks |
17.04.2022 21:41:02 |