Graduate papers
  
Description of the graduate paper
Form of studies Bachelor
Title of the study programm Management in international business
Title in original language Pircēju iepirkšanās paradumu maiņas apģērbu internetveikalos un veikalos uz vietas pandēmijas laikā
Title in English Consumer Behaviour in Online Versus Local Clothing Shops during the Pandemic
Department 01B00 Riga Business School
Scientific advisor Inese Muzikante
Reviewer Paula Elksne
Abstract Vairākos pētījumos ir aplūkoti iepirkšanās nodomi un pircēju vērtības tieši internetveikalos pandēmijas laikā, tomēr ir svarīgi saprast atšķirību starp tiešsaistes un uz vietas vaikalos iepirkšanās vērtībām un nodomiem attiecībā uz apģērba produktiem. Covid-19 pandēmijas sākumā lielākā daļa valstu slēdza vietējos modes preču mazumtirdzniecības veikalus, kas neatgriezeniski mainīja patērētāju iepirkšanās nodomus internetveikalos un veikalos uz vietas. Turklāt daudzi mazumtirgotāji sāka koncentrēties uz jaunākajām tehnoloģiju priekšrocībām, lai padarītu ērtāku apģērbu iepirkšanos, par cik tas ir hedonisks produkts ar personalizētām detaļām. Šajā pētījumā tiek aplūkots, vai klientu nodomiem un hedoniskām un utilitārām vērtībām ir pozitīva korelācija internetveikalos un veikalos uz vietas pandēmijas laikā. Pētījumā tika izmantotas utilitārās un hedoniskās vērtības, lai noteiktu patērētāju apģērbu iepirkšanās nodomus. Datu apkopošanā tika izmantota virtuāla aptauja, lai apkopotu iepirkšanās nodomus internetveikalos un uz vietas veikalos Latvijā. Rezultāti liecināja, ka klienti iepērkas internetveikalos un veikalos uz vietas gan ar utilitārām, gan ar hedoniskām iepirkšanās vērtībām, neskatoties uz to, ka apģērbs tiek klasificēts kā ļoti hedonisks produkts. Lielākā daļa aptaujāto ir apstiprinājuši, ka viņi ir pieņēmuši iepirkšanos internetā un vienlīdz uzskata iepirkšanos apģērbu internetveikalos un veikalos uz vietas kā potenciālu iepirkšanās iespēju.
Keywords hedoniks, utilitārs, nodomi, vērtības, apģērbs
Keywords in English hedonic, utilitarian, intentions, values, clothing
Language lv
Year 2022
Date and time of uploading 17.04.2022 21:41:02