Studiju veids |
bakalaura profesionālās studijas |
Studiju programmas nosaukums |
Dzelzceļa inženierija |
Nosaukums |
Elektrovilcienu ER2 un ER2T vilces dzinēju drošuma resursa palielināšana |
Nosaukums angļu valodā |
Increasing the reliability resource of traction motors of ER2 and ER2T EMU |
Struktūrvienība |
31000 Būvniecības un mašīnzinību fakultāte |
Darba vadītājs |
Pāvels Gavrilovs |
Recenzents |
Aleksandrs Korņejevs, RTU EVIF IEEI Zinātniskais asistents, M.sc.ing. |
Anotācija |
Darbā tiek aprakstīta ER2 un ER2T elektrovilcienu vilces elektrodzinēju uzbūve
un tehniskais raksturojums. Darba lietojāma remontu statistīka tiek ņēmta no
AS”Pasažieru vilciens”, kā no vienīga pasažieru parvādātaja Latvijas dzelzceļā. Pēc
remontu skaita statistikas tika veikta elektrodzinēju drošuma analīze, nosakot
pazemināta drošuma iemeslus, kā arī veikts atteikumu plūsmas aprēķins. Pēc veiktas
analīzes tika konstatēts, ka galvenie drošuma pazemināšanas iemesli ir izraisīti ar
izolācijas novecošanu, kas izraisīta paaugstinātas temperatūras un mitrināšanas
pakāpes dēļ. Tika aprakstīti temperatūras mērīšānas metodes. Tika aprēķinata
papildpola temperatūra elektrodzinējam, kā vispiemērotāka vieta temperatūras
kontrolei. Tika izstradati pasakūmi drošuma palielināšanai. Piedavāti risinājumi
temperatūras un mitrināšanas pakāpes kontrolei. Tika veikta remontu tīkla grafika
izstrāde ievietojot tehniska procesā temperatūras aizsardzības aparatūras uzstadīšanu
un kontroli, kā arī izolācijas mitrināšanas mērīšānu. Beigās tika aprakstītas darba
drošības prasības apkalpojot vilces elektrodzinējus depo. Bakalaura darba apjoms ir
77 lappuses, kurās ietilpst 14 tabulas, 39 atteli un 4 rasējumi. |
Atslēgas vārdi |
ER2, ER2T, Elektrovilciens, Elektrodzinējs, Temperatūra, drošums. |
Atslēgas vārdi angļu valodā |
ER2, ER2T, EMU, traction motor, temperature, reliability. |
Valoda |
lv |
Gads |
2022 |
Darba augšupielādes datums un laiks |
20.01.2022 18:45:24 |