Form of studies |
Professional Bachelor |
Title of the study programm |
Railway Engineering |
Title in original language |
Elektrovilcienu ER2 un ER2T vilces dzinēju drošuma resursa palielināšana |
Title in English |
Increasing the reliability resource of traction motors of ER2 and ER2T EMU |
Department |
Faculty Of Civil And Mehanical Engineering |
Scientific advisor |
Pāvels Gavrilovs |
Reviewer |
Aleksandrs Korņejevs, RTU EVIF IEEI Zinātniskais asistents, M.sc.ing. |
Abstract |
Darbā tiek aprakstīta ER2 un ER2T elektrovilcienu vilces elektrodzinēju uzbūve
un tehniskais raksturojums. Darba lietojāma remontu statistīka tiek ņēmta no
AS”Pasažieru vilciens”, kā no vienīga pasažieru parvādātaja Latvijas dzelzceļā. Pēc
remontu skaita statistikas tika veikta elektrodzinēju drošuma analīze, nosakot
pazemināta drošuma iemeslus, kā arī veikts atteikumu plūsmas aprēķins. Pēc veiktas
analīzes tika konstatēts, ka galvenie drošuma pazemināšanas iemesli ir izraisīti ar
izolācijas novecošanu, kas izraisīta paaugstinātas temperatūras un mitrināšanas
pakāpes dēļ. Tika aprakstīti temperatūras mērīšānas metodes. Tika aprēķinata
papildpola temperatūra elektrodzinējam, kā vispiemērotāka vieta temperatūras
kontrolei. Tika izstradati pasakūmi drošuma palielināšanai. Piedavāti risinājumi
temperatūras un mitrināšanas pakāpes kontrolei. Tika veikta remontu tīkla grafika
izstrāde ievietojot tehniska procesā temperatūras aizsardzības aparatūras uzstadīšanu
un kontroli, kā arī izolācijas mitrināšanas mērīšānu. Beigās tika aprakstītas darba
drošības prasības apkalpojot vilces elektrodzinējus depo. Bakalaura darba apjoms ir
77 lappuses, kurās ietilpst 14 tabulas, 39 atteli un 4 rasējumi. |
Keywords |
ER2, ER2T, Elektrovilciens, Elektrodzinējs, Temperatūra, drošums. |
Keywords in English |
ER2, ER2T, EMU, traction motor, temperature, reliability. |
Language |
lv |
Year |
2022 |
Date and time of uploading |
20.01.2022 18:45:24 |