Studiju veids |
maģistra akadēmiskās studijas |
Studiju programmas nosaukums |
Inženiertehnika, mehānika un mašīnbūve |
Nosaukums |
Dažādu materiālu automašīnu riteņu disku skaitliska modelēšana. |
Nosaukums angļu valodā |
Numerical modeling of car wheel rims for different materials. |
Struktūrvienība |
31000 Būvniecības un mašīnzinību fakultāte |
Darba vadītājs |
Sabīne Upnere |
Recenzents |
Līva Pupure |
Anotācija |
Vieglmetāla diski ir automašīnu diski, kas izgatavoti no alumīnija vai magnija metāla sakausējumiem vai abu kombinācijas. Vieglmetāla diski ir vieglāki nekā parastie nerūsējošā tērauda diski, un tie palielina transportlīdzekļa vadāmību un ātrumu. Salīdzinot ar automašīnu ar parastajiem tērauda diskiem, vieglmetāla diski var samazināt automašīnas svaru. Automobiļu ražotāji pēta kompozītmateriālus, lai samazinātu svaru, vienlaikus saglabājot transportlīdzekļa veiktspēju un izturību.
Transportlīdzekļa riteņu nestspēja ir kritiska. Spieķi bieži ir noslogoti un sasprindzināti. Rezultātā ir jāpārbauda riteņa reakcija uz noguruma slodzēm. Šajā pētījumā izmanto 3D galīgo elementu pamata analīzi, lai modelētu vieglmetāla disku modeli atbilstoši deformācijas un sprieguma prognozētajam alumīnija sakausējumam, titāna sakausējumam, magnija sakausējumam un tērauda materiāliem. ANSYS, galīgo elementu simulācijas rīks, tika izmantots, lai modelētu un pārbaudītu riteņu spieķu tilpumu slodzei un spiedienam. Tika apskatīti 6 spieķu un, 8 spieķu, lietie diski. Lai modelētu četrus dažādus riteņu loku dizainus, izmntoja ANSYS14 Rezultātus salīdzināja ar standarta spieķu skaitu, lai pārbaudītu deformācijas izmaiņas. Bīdes sprieguma kumulatīvā ietekme uz riteņa loku tika novērtēta un analizēta. |
Atslēgas vārdi |
Dažādu materiālu automašīnu riteņu disku skaitliska modelēšana |
Atslēgas vārdi angļu valodā |
Numerical modeling of car wheel rims for different materials |
Valoda |
eng |
Gads |
2022 |
Darba augšupielādes datums un laiks |
16.01.2022 10:47:07 |