Form of studies |
Master |
Title of the study programm |
Engineering Technology, Mechanics and Mechanical Engineering |
Title in original language |
Dažādu materiālu automašīnu riteņu disku skaitliska modelēšana. |
Title in English |
Numerical modeling of car wheel rims for different materials. |
Department |
Faculty Of Civil And Mehanical Engineering |
Scientific advisor |
Sabīne Upnere |
Reviewer |
Līva Pupure |
Abstract |
Vieglmetāla diski ir automašīnu diski, kas izgatavoti no alumīnija vai magnija metāla sakausējumiem vai abu kombinācijas. Vieglmetāla diski ir vieglāki nekā parastie nerūsējošā tērauda diski, un tie palielina transportlīdzekļa vadāmību un ātrumu. Salīdzinot ar automašīnu ar parastajiem tērauda diskiem, vieglmetāla diski var samazināt automašīnas svaru. Automobiļu ražotāji pēta kompozītmateriālus, lai samazinātu svaru, vienlaikus saglabājot transportlīdzekļa veiktspēju un izturību.
Transportlīdzekļa riteņu nestspēja ir kritiska. Spieķi bieži ir noslogoti un sasprindzināti. Rezultātā ir jāpārbauda riteņa reakcija uz noguruma slodzēm. Šajā pētījumā izmanto 3D galīgo elementu pamata analīzi, lai modelētu vieglmetāla disku modeli atbilstoši deformācijas un sprieguma prognozētajam alumīnija sakausējumam, titāna sakausējumam, magnija sakausējumam un tērauda materiāliem. ANSYS, galīgo elementu simulācijas rīks, tika izmantots, lai modelētu un pārbaudītu riteņu spieķu tilpumu slodzei un spiedienam. Tika apskatīti 6 spieķu un, 8 spieķu, lietie diski. Lai modelētu četrus dažādus riteņu loku dizainus, izmntoja ANSYS14 Rezultātus salīdzināja ar standarta spieķu skaitu, lai pārbaudītu deformācijas izmaiņas. Bīdes sprieguma kumulatīvā ietekme uz riteņa loku tika novērtēta un analizēta. |
Keywords |
Dažādu materiālu automašīnu riteņu disku skaitliska modelēšana |
Keywords in English |
Numerical modeling of car wheel rims for different materials |
Language |
eng |
Year |
2022 |
Date and time of uploading |
16.01.2022 10:47:07 |