Studiju veids |
bakalaura akadēmiskās studijas |
Studiju programmas nosaukums |
Inženiertehnika, mehānika un mašīnbūve |
Nosaukums |
Automobiļa lokšņu atsperu projektēšana un aprēķini. |
Nosaukums angļu valodā |
Designing and calculation of automobile leaf springs |
Struktūrvienība |
31000 Būvniecības un mašīnzinību fakultāte |
Darba vadītājs |
Vitālijs Beresņevičs |
Recenzents |
Thomas Bomjan Tamang |
Anotācija |
Darbs veidots kā nobeiguma darbs bakalaura akadēmiskajām studijām RTU Teorētiskās Mehānikas un materiālu pretestības katedrā, Mehānikas un Mašīnbūves institūta Mašīnzinību, transporta un aeronautikas fakultātē.
Pētījums iet cauri esošajiem automobiļu piekares lokšņu atsperu veidiem, un apspriest esošo atsperu struktūru un izmaiņām, kas varētu tikt veiktas, lai iegūtu ilgtspējīgāku automobiļa piekari. Darbs ir sadalīts trīs struktūru sadaļās. Pirmajā daļā ir sniegti teorētiskā analīze un literatūras apskats, otrajā daļā tiek runāts par pētījuma metodoloģiju, bet trešā daļa ir veltīta datorsimulācijas rezultātu analīzei.
Šis darbs koncentrējas uz lokšņu atsperu platuma un biezuma izmēru variāciju, lai iegūtu jaunu balstiekārtu ar uzlabotu veiktspēju. Jaunajai atsperei ir mazāks svars salīdzinājumā ar esošo atsperi. Tas ietekmē transportlīdzekļu masas samazināšanu un degvielas ekonomiju, ja ņemt vērā automobiļu nozari.
Tiek piemēroti lokšņu atsperes jaunie optimālie izmēri, un tiek veikta statiskā analīze, izmantojot ANSYS. Tiek noteiktas jaunas un efektīvākas galvenās lokšņu atsperu īpašības, piemēram, spriegums, deformācija un svars pie darbojošām slodzēm. Atbildes virsmas metode tiek izmantota, lai izstrādātu un optimizētu iepriekš minētus lokšņu atsperes parametrus. Tādējādi jaunā lokšņu atspere ir izstrādāta, pamatojoties uz simulācijas rezultātiem.
Bakalaura darba apjoms ir 66 lappuses. Tajā ir 38 attēli un 14 tabulas. Literatūras sarakstā ir 34 avoti |
Atslēgas vārdi |
lokšņu atspere, automobilis, atbildes virsmas metodoloģija, galīgo elementu metode, dispersijas analīze, projektēšana, datora modelēšana, datorizēta inženierija, centrālais kompozītu dizains, parabolisko lapu atsperu dizains, eksperimentu dizains. |
Atslēgas vārdi angļu valodā |
leaf spring, automobile, response surface methodology, finite element method, analysis of variance, design, computer simulation, computer assisted engineering, central composite design, parabolic leaf spring design, design of experiments. |
Valoda |
eng |
Gads |
2022 |
Darba augšupielādes datums un laiks |
14.01.2022 21:00:24 |