Studiju veids |
bakalaura profesionālās studijas |
Studiju programmas nosaukums |
Transportbūves |
Nosaukums |
“CO2 izmešu optimizēšana ceļu būvniecībā” (“Mārtiņrožu ielas pārbūve Garkalnē”) |
Nosaukums angļu valodā |
“Optimization of CO2 Emission in Road Construction” (“Reconstruction of Mārtiņrožu Street in Garkalne”) |
Struktūrvienība |
31000 Būvniecības un mašīnzinību fakultāte |
Darba vadītājs |
Viktors Haritonovs |
Recenzents |
Artūrs Riekstiņš, Autoceļu kompetences centra projektu vadītājs, VSIA «Latvijas Valsts ceļi» |
Anotācija |
Bakalaura darba nosaukums ir "CO2 izmešu optimizēšana ceļu būvniecībā". Darbs
sastāv no četrām daļām.
Pirmajā bakalaura darba daļā tiek apkopota informācija par veiktajiem pasākumiem
CO2 izmešu samazināšanai globālajā mērogā. Tiek aplūkots Eiropas Savienības plāns pretim
klimatneitralitātei.
Otrajā bakalaura darba daļā tiek aplūkoti zaļie publiskie iepirkumi (ZPI). Tiek sniegts
ieskats ZPI nepieciešamībā un to problemātikā ceļu būvniecībā Latvijā. Veikti secinājumi, kā būtu iespējams optimizēt ZPI Latvijā.
Trešajā bakalaura daļā tiek apskatītas ārzemju inovācijas emisiju samazināšanai.
Aplūkoti dažādi emisiju samazināšanas veidi – gan energoefektīvāki risinājumi
apgaismojumam, bruģa seguma ražošanai, gan ģeosintētiskie materiāli seguma kalpošanas
paildzināšanai, gan arī dažādi atkārtoti izmantojamo materiālu izmantošana asfalta segumā
samazinot nepieciešamo bitumena daudzumu. Tiek aplūkots, kādi pilotprojekti tiek veikti
Latvijā.
Ceturtajā bakalaura darba daļā tiek veikta dažādu konstrukciju emisiju analīze. Tiek
izvēlētas 3 pēc noturības vienādas konstrukcijas, taču ar atšķirīgām konstruktīvajām kārtām.
Veikts patērētās enerģijas un izdoto emisiju aprēķins programmā PaLATE 2.0. No iegūtajiem
datiem gūti secinājumi par konstruktīvo kārtu un komponenšu savstarpējo emisiju attiecībām kā arī, kurām komponentēm nepieciešams rast alternatīvas.
Inženierprojekta nosaukums ir “Mārtiņrožu ielas pārbūve Garkalnē”. Tajā tiek
izstrādāts ielas projekts atjaunojot Mārtiņrožu ielas segumu un veikt ietves izbūvi, lai
gājējiem un transportlīdzekļiem nebūtu kopīga satiksmes telpa. Pārbūvējamā posma
kopgarums ir 1825m. Ceļa normālprofils pieņemts NP7.5, atbilstoši prognozētajai
intensitātei. Projektā ietverti aprēķini gan caurtekai, gan segas izbūvei, saraksti un
specifikācijas, kā arī sadaļas par darba aizsardzības un ugunsdrošības noteikumiem.
Bakalaura darba (ar inženierprojektu) kopējais apjoms ir 133 lappuses, iekļaujot
rasējumu lapas. Darbs ir rakstīts datorsalikumā, latviešu valodā, tas sastāv no 19 tabulām, 39 attēliem un 24 rasējumiem |
Atslēgas vārdi |
CO2 izmešu optimizēšana ceļu būvniecībā |
Atslēgas vārdi angļu valodā |
Optimization of CO2 Emission in Road Construction |
Valoda |
lv |
Gads |
2022 |
Darba augšupielādes datums un laiks |
08.01.2022 23:22:21 |