Noslēguma darbu reģistrs
  
Studiju darba apraksts
Studiju veids bakalaura akadēmiskās studijas
Studiju programmas nosaukums Automātika un datortehnika
Nosaukums Interaktīvo lietotņu izmantošana cilvēka reakcijas laika iegūšanai un analīzei
Nosaukums angļu valodā Using Interactive Apps for Getting and Analyzing Human Response Time
Struktūrvienība 12200 Datorvadības,automātikas un datortehnikas institūts
Darba vadītājs Dmitrijs Bļizņuks
Recenzents Katrina Boločko, VDI
Anotācija Mūsdienās aktīvi tiek pētīta dažādu cilvēku reakcija. Un šobrīd to bieži izmanto mūsdienīgos datoros integrētas interaktīvas lietojumprogrammas, kas var izmērīt cilvēka reakcijas laiku. Izmantojot mūsdienīgās lietojumprogrammas, cilvēki visbiežāk reaģē uz vizuālo informāciju. Tāpēc pētījumā tiks pārbaudīta cilvēka reakcija uz vizuālo informāciju, kas parādīta datora ekrānā. Bieži tiek izmantotas ierīces ar pogām un kustības sensoriem, respektīvi datora peles. Tāpēc pētījumā cilvēka reakcija ir vizuālās informācijas apstrāde ar redzes orgānu palīdzību un darbības ar peli, uz kuru reaģēs interaktīvā lietotne. Timekļa lapai izstrādāšanai ievēro fundamentālas eksperimentālā psiholoģijas likumus lai izstrādātu ērtu lietotajam timekļa lapu, bet ari daži šādus likumus neievēro. Bija daudz pētījumus kuri pētīja cilvēkos reakciju, kur bija apskatīti kādi parametri vizuālai informācijai (kontrasts, tajās daudzums, utt.) un tos parametros daži timekļa lapu un grafiskā interfeisa izstrādātāji neievēro. Ari ir pētījumi kuri pēta cilvēkā fizioloģiskas un psiholoģiskas stāvokļus ietekmi uz reakciju. Šajā pētījuma būs apskatīta ka strādā sportistu roku kustības motorika peles manipulācijas uzdevumos. Ka datorspēlēs ietekme uz cilvēka reakciju un rokas motoriku. Un ka cilvēka pašsajūtā (temperatūra, miegainība) ietekme uz reakciju un motoriku. Lai īstenotu pētījumu, ir jāizstrādā lietotne, izmantojot programmas valodu, kura ļauj izveidot nepieciešamo grafisko interfeisu. Lietotnei jāreaģē uz cilvēka reakciju, izmantojot datus, kuri tiek saņemti no ievades ierīces. Būs arī nepieciešams atrast cilvēkus, kuri vēlas piedalīties pētījumā. Būs jānoskaidro, kādi dalībnieku raksturlielumi var ietekmēt rezultātu, kā arī uzzināt dalībnieku raksturlielumus veicot anketēšanu. Izstrādājot lietotni testēšanai, vajag izlemt par noteikumiem, kuri var ietekmēt rezultātus. Kā izpētes rezultāts tiks saņemti dati - dažādas reakcijas laika vērtības, dalībnieku parametri, un uzdevumu (testēšanas) raksturlielumi. Pēc rezultātu analīzes būs iespējams iegūt gala rezultātus jeb secinājumus.
Atslēgas vārdi CILVĒKA REAKCIJA, GRAFISKA INTERAKTĪVA LIETOTNE
Atslēgas vārdi angļu valodā HUMAN REACTION, GRAPHIC INTERACTIVE APPLICATION
Valoda lv
Gads 2021
Darba augšupielādes datums un laiks 31.08.2021 13:22:06