Anotācija |
Mūsdienās aktīvi tiek pētīta dažādu cilvēku reakcija. Un šobrīd to bieži izmanto
mūsdienīgos datoros integrētas interaktīvas lietojumprogrammas, kas var izmērīt cilvēka reakcijas
laiku. Izmantojot mūsdienīgās lietojumprogrammas, cilvēki visbiežāk reaģē uz vizuālo
informāciju. Tāpēc pētījumā tiks pārbaudīta cilvēka reakcija uz vizuālo informāciju, kas parādīta
datora ekrānā. Bieži tiek izmantotas ierīces ar pogām un kustības sensoriem, respektīvi datora
peles. Tāpēc pētījumā cilvēka reakcija ir vizuālās informācijas apstrāde ar redzes orgānu palīdzību
un darbības ar peli, uz kuru reaģēs interaktīvā lietotne. Timekļa lapai izstrādāšanai ievēro
fundamentālas eksperimentālā psiholoģijas likumus lai izstrādātu ērtu lietotajam timekļa lapu, bet
ari daži šādus likumus neievēro. Bija daudz pētījumus kuri pētīja cilvēkos reakciju, kur bija
apskatīti kādi parametri vizuālai informācijai (kontrasts, tajās daudzums, utt.) un tos parametros
daži timekļa lapu un grafiskā interfeisa izstrādātāji neievēro. Ari ir pētījumi kuri pēta cilvēkā
fizioloģiskas un psiholoģiskas stāvokļus ietekmi uz reakciju. Šajā pētījuma būs apskatīta ka strādā
sportistu roku kustības motorika peles manipulācijas uzdevumos. Ka datorspēlēs ietekme uz
cilvēka reakciju un rokas motoriku. Un ka cilvēka pašsajūtā (temperatūra, miegainība) ietekme uz
reakciju un motoriku.
Lai īstenotu pētījumu, ir jāizstrādā lietotne, izmantojot programmas valodu, kura ļauj
izveidot nepieciešamo grafisko interfeisu. Lietotnei jāreaģē uz cilvēka reakciju, izmantojot datus,
kuri tiek saņemti no ievades ierīces. Būs arī nepieciešams atrast cilvēkus, kuri vēlas piedalīties
pētījumā. Būs jānoskaidro, kādi dalībnieku raksturlielumi var ietekmēt rezultātu, kā arī uzzināt
dalībnieku raksturlielumus veicot anketēšanu. Izstrādājot lietotni testēšanai, vajag izlemt par
noteikumiem, kuri var ietekmēt rezultātus. Kā izpētes rezultāts tiks saņemti dati - dažādas reakcijas
laika vērtības, dalībnieku parametri, un uzdevumu (testēšanas) raksturlielumi. Pēc rezultātu
analīzes būs iespējams iegūt gala rezultātus jeb secinājumus. |