Graduate papers
  
Description of the graduate paper
Form of studies Bachelor
Title of the study programm Automation and Computer Engineering
Title in original language Interaktīvo lietotņu izmantošana cilvēka reakcijas laika iegūšanai un analīzei
Title in English Using Interactive Apps for Getting and Analyzing Human Response Time
Department Viedo datortehnoloģiju institūts
Scientific advisor Dmitrijs Bļizņuks
Reviewer Katrina Boločko, VDI
Abstract Mūsdienās aktīvi tiek pētīta dažādu cilvēku reakcija. Un šobrīd to bieži izmanto mūsdienīgos datoros integrētas interaktīvas lietojumprogrammas, kas var izmērīt cilvēka reakcijas laiku. Izmantojot mūsdienīgās lietojumprogrammas, cilvēki visbiežāk reaģē uz vizuālo informāciju. Tāpēc pētījumā tiks pārbaudīta cilvēka reakcija uz vizuālo informāciju, kas parādīta datora ekrānā. Bieži tiek izmantotas ierīces ar pogām un kustības sensoriem, respektīvi datora peles. Tāpēc pētījumā cilvēka reakcija ir vizuālās informācijas apstrāde ar redzes orgānu palīdzību un darbības ar peli, uz kuru reaģēs interaktīvā lietotne. Timekļa lapai izstrādāšanai ievēro fundamentālas eksperimentālā psiholoģijas likumus lai izstrādātu ērtu lietotajam timekļa lapu, bet ari daži šādus likumus neievēro. Bija daudz pētījumus kuri pētīja cilvēkos reakciju, kur bija apskatīti kādi parametri vizuālai informācijai (kontrasts, tajās daudzums, utt.) un tos parametros daži timekļa lapu un grafiskā interfeisa izstrādātāji neievēro. Ari ir pētījumi kuri pēta cilvēkā fizioloģiskas un psiholoģiskas stāvokļus ietekmi uz reakciju. Šajā pētījuma būs apskatīta ka strādā sportistu roku kustības motorika peles manipulācijas uzdevumos. Ka datorspēlēs ietekme uz cilvēka reakciju un rokas motoriku. Un ka cilvēka pašsajūtā (temperatūra, miegainība) ietekme uz reakciju un motoriku. Lai īstenotu pētījumu, ir jāizstrādā lietotne, izmantojot programmas valodu, kura ļauj izveidot nepieciešamo grafisko interfeisu. Lietotnei jāreaģē uz cilvēka reakciju, izmantojot datus, kuri tiek saņemti no ievades ierīces. Būs arī nepieciešams atrast cilvēkus, kuri vēlas piedalīties pētījumā. Būs jānoskaidro, kādi dalībnieku raksturlielumi var ietekmēt rezultātu, kā arī uzzināt dalībnieku raksturlielumus veicot anketēšanu. Izstrādājot lietotni testēšanai, vajag izlemt par noteikumiem, kuri var ietekmēt rezultātus. Kā izpētes rezultāts tiks saņemti dati - dažādas reakcijas laika vērtības, dalībnieku parametri, un uzdevumu (testēšanas) raksturlielumi. Pēc rezultātu analīzes būs iespējams iegūt gala rezultātus jeb secinājumus.
Keywords CILVĒKA REAKCIJA, GRAFISKA INTERAKTĪVA LIETOTNE
Keywords in English HUMAN REACTION, GRAPHIC INTERACTIVE APPLICATION
Language lv
Year 2021
Date and time of uploading 31.08.2021 13:22:06