Studiju veids |
bakalaura akadēmiskās studijas |
Studiju programmas nosaukums |
Inženiertehnika, mehānika un mašīnbūve |
Nosaukums |
"Ralijkrosa auto piekares izpēte ekstremālos apstākļos" |
Nosaukums angļu valodā |
"Research of Rally Car Suspension in Extreme Conditions" |
Struktūrvienība |
31000 Būvniecības un mašīnzinību fakultāte |
Darba vadītājs |
pētnieks Edgars Kovals |
Recenzents |
profesors Jānis Vība |
Anotācija |
Darbs veidots kā nobeiguma darbs bakalaura akadēmiskajām studijām RTU Mehānikas institūta Transporta un mašīnzinību fakultātē.
Darbs tiek veltīts automašīnas piekares dinamikas izpētei. Darbā apskatīti rallija automašīnas amortizatori un to testēšana. Iegūtas demfera svārstību slāpēšanas spēku raksturlīknes izmantojot uzņēmuma „Ogres servisa centrs” rīcībā esošo elektromehānisko testa iekārtu. Apskatīti demfera darbības divi varianti: pie maksimāli augstas svārstību slāpēšanas regulācijas un maksimāli zemas regulācijas. Programmā „MathCad” tika sastādīts demfera diferenciālvienādojums un ar programmatūras palīdzību tiek pētīta demfera dinamika. Tiek konstruēts automašīnas modelis programmā „Working Model 2D”. Modelējot ekstremāla ceļa seguma pārvarēšanu, tiek parādīta atšķirība starp amortizatora regulācijām.
Izmantojot iegūtos rezultātus, tika izpildīti aprēķini, lai noteiktu procentuālu spēku izmaiņu starp abām regulācijām. Tiek noteikts vai demferi lietojami nākošajām sacensībām.
Darba autors Egils Gēcis. Darbs sastāv no ievada, galvenajām sadaļām, secinājumiem un izmantotās literatūras.
Darbā: 59 lpp. teksts, 34 attēli, 3 tabulas, 4 pielikumi un 20 nosaukumu informācijas avoti. |
Atslēgas vārdi |
Ralijkrosa auto piekares izpēte ekstremālos apstākļos |
Atslēgas vārdi angļu valodā |
Research of Rally Car Suspension in Extreme Conditions |
Valoda |
lv |
Gads |
2011 |
Darba augšupielādes datums un laiks |
14.06.2011 15:46:59 |