Form of studies |
Bachelor |
Title of the study programm |
Engineering Technology , Mechanics and Mechanical Engineering |
Title in original language |
"Ralijkrosa auto piekares izpēte ekstremālos apstākļos" |
Title in English |
"Research of Rally Car Suspension in Extreme Conditions" |
Department |
Faculty Of Civil And Mehanical Engineering |
Scientific advisor |
pētnieks Edgars Kovals |
Reviewer |
profesors Jānis Vība |
Abstract |
Darbs veidots kā nobeiguma darbs bakalaura akadēmiskajām studijām RTU Mehānikas institūta Transporta un mašīnzinību fakultātē.
Darbs tiek veltīts automašīnas piekares dinamikas izpētei. Darbā apskatīti rallija automašīnas amortizatori un to testēšana. Iegūtas demfera svārstību slāpēšanas spēku raksturlīknes izmantojot uzņēmuma „Ogres servisa centrs” rīcībā esošo elektromehānisko testa iekārtu. Apskatīti demfera darbības divi varianti: pie maksimāli augstas svārstību slāpēšanas regulācijas un maksimāli zemas regulācijas. Programmā „MathCad” tika sastādīts demfera diferenciālvienādojums un ar programmatūras palīdzību tiek pētīta demfera dinamika. Tiek konstruēts automašīnas modelis programmā „Working Model 2D”. Modelējot ekstremāla ceļa seguma pārvarēšanu, tiek parādīta atšķirība starp amortizatora regulācijām.
Izmantojot iegūtos rezultātus, tika izpildīti aprēķini, lai noteiktu procentuālu spēku izmaiņu starp abām regulācijām. Tiek noteikts vai demferi lietojami nākošajām sacensībām.
Darba autors Egils Gēcis. Darbs sastāv no ievada, galvenajām sadaļām, secinājumiem un izmantotās literatūras.
Darbā: 59 lpp. teksts, 34 attēli, 3 tabulas, 4 pielikumi un 20 nosaukumu informācijas avoti. |
Keywords |
Ralijkrosa auto piekares izpēte ekstremālos apstākļos |
Keywords in English |
Research of Rally Car Suspension in Extreme Conditions |
Language |
lv |
Year |
2011 |
Date and time of uploading |
14.06.2011 15:46:59 |