Noslēguma darbu reģistrs
  
Studiju darba apraksts
Studiju veids inženiera profesionālās studijas
Studiju programmas nosaukums Enerģētika un elektrotehnika
Nosaukums "Elektrotransporta sinhronais vilces dzinējs ar pastāvīgiem magnētiem uz rotora un statora piespiedu dzesēšanu"
Nosaukums angļu valodā ''Electric transport synchronous traction motor with permanent magnets on the rotor and stator forced cooling''
Struktūrvienība 27200 Enerģētikas institūts
Darba vadītājs Uldis Brakanskis
Recenzents Oļegs Sļiskis
Anotācija Inženierprojektā ir aprēķināts sinhronais vilces dzinējs ar pastāvīgiem magnētiem uz rotora un statora dzesēšanu ar šķidrumu. Par dzinēja projekta pamatu tika paņemts Škoda 15T tramvajos uzstādītie šāda tipa vilces dzinēji (HLU 3436 P/44-VA) ar zināmiem nomināliem parametriem un pieejamām raksturlīknēm. Inženierprojekta mērķis ir izveidot aprēķinu šāda tipa dzinējiem un iegūt pēc iespējas līdzīgu dzinēju. Darbā ir ieskats pagātnē un mūsdienās elektrificēto transportlīdzekļu pielietojamajos vilces dzinējos, tiek aprakstīti pielietojamie pastāvīgo magnētu tipi un to klasifikācija, ka arī vilces dzinēju dzesēšanas paņēmieni. Darbā ir parādīts sinhronā vilces dzinēja aprēķina piemērs, tajā skaitā iekļaujot lauka modelēšanu ar QuickField programmas palīdzību. Darbs sastāv no 112 lapaspusēm, tas satur 46 attēlus, 19 tabulas, un ir izmantoti 69 literatūras avoti, ka arī autora personīgie fotoattēlu krājumi.
Atslēgas vārdi Vilces dzinējs, sinhronais dzinējs ar pastāvīgiem magnētiem uz rotora, šķidruma dzesēšana
Atslēgas vārdi angļu valodā Traction motor, synchronous motors with permament magnets on rotor, liquid cooling
Valoda lv
Gads 2021
Darba augšupielādes datums un laiks 13.06.2021 21:10:30