Studiju veids |
maģistra akadēmiskās studijas |
Studiju programmas nosaukums |
Inženiertehnika, mehānika un mašīnbūve |
Nosaukums |
Automašīnas balstiekārtas sistēmas analīze un optimizācija. |
Nosaukums angļu valodā |
Analysis and optimization of car suspension system. |
Struktūrvienība |
31000 Būvniecības un mašīnzinību fakultāte |
Darba vadītājs |
Jānis Vība |
Recenzents |
Sabīne Upnere |
Anotācija |
Novērojot proporcionāli slāpēto mehānismu, šajā analīzē tiek pētīti ceturtdaļas automašīnas ar dubulto sviru balstiekārtu tādi parametric, kā : normālās frekvences, ķermeņa pārvietojumi, ātrumi un paātrinājumi. Lai izskaidrotu automobiļu sarežģīto uzvedību ar braukšanas ceļa virsmas nelīdzenuma ierosmi, balstiekārtas savienojumu dēļ tiek idealizēti divu veidu ceturtdaļu automašīnu piekares sistēmas. Tam nolūkam tiek izmantotas divas atsevišķas hipotēzes. Tiek uzskatīts, ka balsta iekārtas attiecības visā pirmajā modelī ir bijušas stingras. Attiecīgi prototipa stingrību un masas matricas aprēķina, izmantojot analītisko metodi.
Iepriekš minētajiem diviem atšķirīgajiem modeļiem ir ieviestas divas Fusion 360 programmatūras pielietojums. Vispirms tiek veikts dizainu projektēšanas parastais biežums. Pēc tam attiecīgajam automašīnas ātrumam strukturētā formātā tiek parādītas automašīnas virsbūves deformācijas, paātrinājumi un ātrums. Gan attiecībā uz maksimālu novirzi, gan arī uz laika reakcijām ir lieliska sakritība starp iegūto novērošanas rezultātu un galīgo elementu projektēšanas rezultātu. Papildus tiek pētīta arī slodžu ietekme uz transmisijas saitēm, uz piekares programmas nelineāro reakciju. |
Atslēgas vārdi |
ģeneratīvais dizains, Fem, statiskā un dinamiskā analīze, dabiskās frekvences, pārvietošanās, ātrums. |
Atslēgas vārdi angļu valodā |
Generative Design, Fem, Static and dynamic analysis, Natural frequencies, Displacement, velocity |
Valoda |
eng |
Gads |
2021 |
Darba augšupielādes datums un laiks |
11.06.2021 01:14:39 |