Form of studies |
Master |
Title of the study programm |
Engineering Technology, Mechanics and Mechanical Engineering |
Title in original language |
Automašīnas balstiekārtas sistēmas analīze un optimizācija. |
Title in English |
Analysis and optimization of car suspension system. |
Department |
Faculty Of Civil And Mehanical Engineering |
Scientific advisor |
Jānis Vība |
Reviewer |
Sabīne Upnere |
Abstract |
Novērojot proporcionāli slāpēto mehānismu, šajā analīzē tiek pētīti ceturtdaļas automašīnas ar dubulto sviru balstiekārtu tādi parametric, kā : normālās frekvences, ķermeņa pārvietojumi, ātrumi un paātrinājumi. Lai izskaidrotu automobiļu sarežģīto uzvedību ar braukšanas ceļa virsmas nelīdzenuma ierosmi, balstiekārtas savienojumu dēļ tiek idealizēti divu veidu ceturtdaļu automašīnu piekares sistēmas. Tam nolūkam tiek izmantotas divas atsevišķas hipotēzes. Tiek uzskatīts, ka balsta iekārtas attiecības visā pirmajā modelī ir bijušas stingras. Attiecīgi prototipa stingrību un masas matricas aprēķina, izmantojot analītisko metodi.
Iepriekš minētajiem diviem atšķirīgajiem modeļiem ir ieviestas divas Fusion 360 programmatūras pielietojums. Vispirms tiek veikts dizainu projektēšanas parastais biežums. Pēc tam attiecīgajam automašīnas ātrumam strukturētā formātā tiek parādītas automašīnas virsbūves deformācijas, paātrinājumi un ātrums. Gan attiecībā uz maksimālu novirzi, gan arī uz laika reakcijām ir lieliska sakritība starp iegūto novērošanas rezultātu un galīgo elementu projektēšanas rezultātu. Papildus tiek pētīta arī slodžu ietekme uz transmisijas saitēm, uz piekares programmas nelineāro reakciju. |
Keywords |
ģeneratīvais dizains, Fem, statiskā un dinamiskā analīze, dabiskās frekvences, pārvietošanās, ātrums. |
Keywords in English |
Generative Design, Fem, Static and dynamic analysis, Natural frequencies, Displacement, velocity |
Language |
eng |
Year |
2021 |
Date and time of uploading |
11.06.2021 01:14:39 |