Graduate papers
  
Description of the graduate paper
Form of studies Master
Title of the study programm Engineering Technology, Mechanics and Mechanical Engineering
Title in original language Automašīnas balstiekārtas sistēmas analīze un optimizācija.
Title in English Analysis and optimization of car suspension system.
Department Faculty Of Civil And Mehanical Engineering
Scientific advisor Jānis Vība
Reviewer Sabīne Upnere
Abstract Novērojot proporcionāli slāpēto mehānismu, šajā analīzē tiek pētīti ceturtdaļas automašīnas ar dubulto sviru balstiekārtu tādi parametric, kā : normālās frekvences, ķermeņa pārvietojumi, ātrumi un paātrinājumi. Lai izskaidrotu automobiļu sarežģīto uzvedību ar braukšanas ceļa virsmas nelīdzenuma ierosmi, balstiekārtas savienojumu dēļ tiek idealizēti divu veidu ceturtdaļu automašīnu piekares sistēmas. Tam nolūkam tiek izmantotas divas atsevišķas hipotēzes. Tiek uzskatīts, ka balsta iekārtas attiecības visā pirmajā modelī ir bijušas stingras. Attiecīgi prototipa stingrību un masas matricas aprēķina, izmantojot analītisko metodi. Iepriekš minētajiem diviem atšķirīgajiem modeļiem ir ieviestas divas Fusion 360 programmatūras pielietojums. Vispirms tiek veikts dizainu projektēšanas parastais biežums. Pēc tam attiecīgajam automašīnas ātrumam strukturētā formātā tiek parādītas automašīnas virsbūves deformācijas, paātrinājumi un ātrums. Gan attiecībā uz maksimālu novirzi, gan arī uz laika reakcijām ir lieliska sakritība starp iegūto novērošanas rezultātu un galīgo elementu projektēšanas rezultātu. Papildus tiek pētīta arī slodžu ietekme uz transmisijas saitēm, uz piekares programmas nelineāro reakciju.
Keywords ģeneratīvais dizains, Fem, statiskā un dinamiskā analīze, dabiskās frekvences, pārvietošanās, ātrums.
Keywords in English Generative Design, Fem, Static and dynamic analysis, Natural frequencies, Displacement, velocity
Language eng
Year 2021
Date and time of uploading 11.06.2021 01:14:39