Noslēguma darbu reģistrs
  
Studiju darba apraksts
Studiju veids maģistra akadēmiskās studijas
Studiju programmas nosaukums Uzņēmējdarbība un vadīšana
Nosaukums Bioloģiskās pārtikas pirkšanas nodomu veicinošo faktoru noteikšana milleniāļu paaudzei Latvijā un Šrilankā
Nosaukums angļu valodā Determination of Factors Influencing Purchasing Organic Food for Millenials in Latvia and Sri Lanka
Struktūrvienība 22000 Inženierekonomikas un vadības fakultāte
Darba vadītājs Ieva Andersone
Recenzents Dr. oec. I. Judrupa, asoc. profesore
Anotācija Šis pētījums aizpilda salīdzinošā pētījuma trūkumu par Latvijas un Šrilankas pirkšanas nodomu attiecībā uz bioloģisko pārtiku. Šī pētījuma izstrāde bija aprakstoša un tika uzskatīta par pirkšanas nodomu ietekmējošo faktoru konceptuālo sistēmu. Datu apkopošanai tika pieņemtas kvantitatīvās metodes un tiešsaistes aptauja. Jaunā izglītotā tūkstošgadīgā vecuma grupa, kur mērījuma apsvēršanai tika izmantota patērētāju izlase (n = 481). Hipotēzes un pētījuma modeļa analīzei tika izmantoti Pīrsona korelācijas un multiplās lineārās regresijas modeļi. Empīriskie atklājumi rāda, ka patērētāju veselībai apziņai (HC), vides izpratnei (EA) un zaļajam mārketingam un informācijai (GMI) ir spēcīga pozitīva ietekme uz abu valstu tūkstošgadu pirkšanas nodomiem (PI). Bet cenu uztvere (PP) negatīvi ietekmē bioloģiskās pārtikas iegādes nodomu (PI). Tikmēr Latvijas un Šrilankas patērētāji, iegādājoties bioloģisko pārtiku, piešķirot nozīmi zaļajam mārketingam un videi. Un kopējais atklājums apstiprina šī pētījuma konceptuālo ietvaru. Visbeidzot, šis pētījums sniedz vērtīgus ieteikumus uzņēmumiem, tirgotājiem un politikas veidotājiem, nākamajiem uzņēmējiem videi draudzīga mārketinga rīku, piemēram, zaļās reklāmas, akciju, piedāvājumu un ekomarķējumu, izstrādei.
Atslēgas vārdi Millennials', Purchase intention, Organic food
Atslēgas vārdi angļu valodā Millennials', Purchase intention, Organic food
Valoda eng
Gads 2021
Darba augšupielādes datums un laiks 02.06.2021 11:08:45