Studiju veids |
maģistra akadēmiskās studijas |
Studiju programmas nosaukums |
Uzņēmējdarbība un vadīšana |
Nosaukums |
Bioloģiskās pārtikas pirkšanas nodomu veicinošo faktoru noteikšana milleniāļu paaudzei Latvijā un Šrilankā |
Nosaukums angļu valodā |
Determination of Factors Influencing Purchasing Organic Food for Millenials in Latvia and Sri Lanka |
Struktūrvienība |
22000 Inženierekonomikas un vadības fakultāte |
Darba vadītājs |
Ieva Andersone |
Recenzents |
Dr. oec. I. Judrupa, asoc. profesore |
Anotācija |
Šis pētījums aizpilda salīdzinošā pētījuma trūkumu par Latvijas un Šrilankas pirkšanas nodomu attiecībā uz bioloģisko pārtiku. Šī pētījuma izstrāde bija aprakstoša un tika uzskatīta par pirkšanas nodomu ietekmējošo faktoru konceptuālo sistēmu. Datu apkopošanai tika pieņemtas kvantitatīvās metodes un tiešsaistes aptauja. Jaunā izglītotā tūkstošgadīgā vecuma grupa, kur mērījuma apsvēršanai tika izmantota patērētāju izlase (n = 481). Hipotēzes un pētījuma modeļa analīzei tika izmantoti Pīrsona korelācijas un multiplās lineārās regresijas modeļi.
Empīriskie atklājumi rāda, ka patērētāju veselībai apziņai (HC), vides izpratnei (EA) un zaļajam mārketingam un informācijai (GMI) ir spēcīga pozitīva ietekme uz abu valstu tūkstošgadu pirkšanas nodomiem (PI). Bet cenu uztvere (PP) negatīvi ietekmē bioloģiskās pārtikas iegādes nodomu (PI). Tikmēr Latvijas un Šrilankas patērētāji, iegādājoties bioloģisko pārtiku, piešķirot nozīmi zaļajam mārketingam un videi. Un kopējais atklājums apstiprina šī pētījuma konceptuālo ietvaru. Visbeidzot, šis pētījums sniedz vērtīgus ieteikumus uzņēmumiem, tirgotājiem un politikas veidotājiem, nākamajiem uzņēmējiem videi draudzīga mārketinga rīku, piemēram, zaļās reklāmas, akciju, piedāvājumu un ekomarķējumu, izstrādei. |
Atslēgas vārdi |
Millennials', Purchase intention, Organic food |
Atslēgas vārdi angļu valodā |
Millennials', Purchase intention, Organic food |
Valoda |
eng |
Gads |
2021 |
Darba augšupielādes datums un laiks |
02.06.2021 11:08:45 |