Graduate papers
  
Description of the graduate paper
Form of studies Master
Title of the study programm Entrepreneurship and Management
Title in original language Bioloģiskās pārtikas pirkšanas nodomu veicinošo faktoru noteikšana milleniāļu paaudzei Latvijā un Šrilankā
Title in English Determination of Factors Influencing Purchasing Organic Food for Millenials in Latvia and Sri Lanka
Department 22000 Faculty of Engineering Economics and Management
Scientific advisor Ieva Andersone
Reviewer Dr. oec. I. Judrupa, asoc. profesore
Abstract Šis pētījums aizpilda salīdzinošā pētījuma trūkumu par Latvijas un Šrilankas pirkšanas nodomu attiecībā uz bioloģisko pārtiku. Šī pētījuma izstrāde bija aprakstoša un tika uzskatīta par pirkšanas nodomu ietekmējošo faktoru konceptuālo sistēmu. Datu apkopošanai tika pieņemtas kvantitatīvās metodes un tiešsaistes aptauja. Jaunā izglītotā tūkstošgadīgā vecuma grupa, kur mērījuma apsvēršanai tika izmantota patērētāju izlase (n = 481). Hipotēzes un pētījuma modeļa analīzei tika izmantoti Pīrsona korelācijas un multiplās lineārās regresijas modeļi. Empīriskie atklājumi rāda, ka patērētāju veselībai apziņai (HC), vides izpratnei (EA) un zaļajam mārketingam un informācijai (GMI) ir spēcīga pozitīva ietekme uz abu valstu tūkstošgadu pirkšanas nodomiem (PI). Bet cenu uztvere (PP) negatīvi ietekmē bioloģiskās pārtikas iegādes nodomu (PI). Tikmēr Latvijas un Šrilankas patērētāji, iegādājoties bioloģisko pārtiku, piešķirot nozīmi zaļajam mārketingam un videi. Un kopējais atklājums apstiprina šī pētījuma konceptuālo ietvaru. Visbeidzot, šis pētījums sniedz vērtīgus ieteikumus uzņēmumiem, tirgotājiem un politikas veidotājiem, nākamajiem uzņēmējiem videi draudzīga mārketinga rīku, piemēram, zaļās reklāmas, akciju, piedāvājumu un ekomarķējumu, izstrādei.
Keywords Millennials', Purchase intention, Organic food
Keywords in English Millennials', Purchase intention, Organic food
Language eng
Year 2021
Date and time of uploading 02.06.2021 11:08:45