Studiju veids |
maģistra akadēmiskās studijas |
Studiju programmas nosaukums |
Uzņēmējdarbība un vadīšana |
Nosaukums |
Mazumtirdzniecības sadales kanālu izvēles alternatīvu novērtējums milleniāļu paaudzei Latvijā un Šrilankā |
Nosaukums angļu valodā |
Evaluation of Retail Distribution Channel Alternatives for Millennial Generation in Latvia and Sri Lanka |
Struktūrvienība |
22000 Inženierekonomikas un vadības fakultāte |
Darba vadītājs |
Ieva Andersone |
Recenzents |
Dr. oec. A. Straujuma, docente |
Anotācija |
Maģistra darba autors: Wadana Thuwakku Mudiyanselage Hasindu Sandaruwan Bandara
Maģistra darba zinātniskais vadītājs: Dr. oec.I. Andersone
Maģistra darba temats: Mazumtirdzniecības izplatīšanas kanālu alternatīvu novērtējums
millenial un Z paaudzēm Latvijā un Šrilankā
Maģistra darbs rakstīts ir rakstīts angļu valodā, tas sastāv no ievada, teorētiskās daļas,
metodiskās daļas, empīriskās daļas, secinājumiem un priekšlikumiem. Darba apjoms ir 92 lpp.,
Tajā ietilpst 28 attēli, 27 tabulas, Izmantotās literatūras un avotu sarakstā ir 72 avoti angļu
valodā. Darbam ir 2 pielikumi
Maģistra darba galvenie rezultāti: Neskatoties uz pandēmiju, Milleniāļi un Z paaudze
Latvijā un Šrilankā joprojām dod priekšroku mazumtirdzniecībai veikalos, un pastāv
ievērojama korelācija starp 7 faktoriem, kas ietekmē mileniāļu un Z paaudzes patērētāju
uzvedību, un mazumtirdzniecības izplatīšanas kanālu alternatīvām. Konstatētie septiņi faktori
ir cena, laika ierobežojumi, ērtības, vide, sociālā pieredze, priekšmetu svaigums un nestāvēšana
rindā. Preču svaigumam un mazumtirdzniecības iepirkšanās sociālajai pieredzei ir spēcīgas
pozitīvas attiecības ar mazumtirdzniecības izplatīšanas kanālu alternatīvām. Tika konstatēts, ka
gan Latvijā, gan Šrilankā mazumtirdzniecības mobilo aplikāciju popularitāte ir mazāka.
Milleniāļiem un Z paaudzei pašiem ir atšķirīgas raksturīgas iezīmes, īpašības un uzvedības
modeļi, kurus var iedalīt 5 segmentos pa 3 uzvedības iezīmēm. Noteiktie milleniāļu un z
paudzes segmenti tiek nosaukti kā Solo pircēji, Pakļauti piedāvājumiem , Labklājības
dzīvesstila piekritēji, Ietekmīgi Klejotāji un Priekšzīmīgi Pionieri.
Maģistra darba bibliogrāfiskais apraksts: Bandara W.T.M.H.S. (2021) Mazumtirdzniecības
sadales kanālu izvēles alternatīvu novērtējums milleniāļu un z paaudzēm Latvijā un Šrilankā
Maģistra darbs/ Bandara W.T.M.H.S, I. Andersone.- Rīga: RTU, UIVI, “Uzņēmējdarbība un
vadīšana” 92 lpp. |
Atslēgas vārdi |
millenials, Z paaudze, Mazumtirdzniecība |
Atslēgas vārdi angļu valodā |
Millennial Gen z, Retail shopping, In store retail shopping, Online retail shopping, Consumer behavior |
Valoda |
eng |
Gads |
2021 |
Darba augšupielādes datums un laiks |
01.06.2021 19:44:10 |