Graduate papers
  
Description of the graduate paper
Form of studies Master
Title of the study programm Entrepreneurship and Management
Title in original language Mazumtirdzniecības sadales kanālu izvēles alternatīvu novērtējums milleniāļu paaudzei Latvijā un Šrilankā
Title in English Evaluation of Retail Distribution Channel Alternatives for Millennial Generation in Latvia and Sri Lanka
Department 22000 Faculty of Engineering Economics and Management
Scientific advisor Ieva Andersone
Reviewer Dr. oec. A. Straujuma, docente
Abstract Maģistra darba autors: Wadana Thuwakku Mudiyanselage Hasindu Sandaruwan Bandara Maģistra darba zinātniskais vadītājs: Dr. oec.I. Andersone Maģistra darba temats: Mazumtirdzniecības izplatīšanas kanālu alternatīvu novērtējums millenial un Z paaudzēm Latvijā un Šrilankā Maģistra darbs rakstīts ir rakstīts angļu valodā, tas sastāv no ievada, teorētiskās daļas, metodiskās daļas, empīriskās daļas, secinājumiem un priekšlikumiem. Darba apjoms ir 92 lpp., Tajā ietilpst 28 attēli, 27 tabulas, Izmantotās literatūras un avotu sarakstā ir 72 avoti angļu valodā. Darbam ir 2 pielikumi Maģistra darba galvenie rezultāti: Neskatoties uz pandēmiju, Milleniāļi un Z paaudze Latvijā un Šrilankā joprojām dod priekšroku mazumtirdzniecībai veikalos, un pastāv ievērojama korelācija starp 7 faktoriem, kas ietekmē mileniāļu un Z paaudzes patērētāju uzvedību, un mazumtirdzniecības izplatīšanas kanālu alternatīvām. Konstatētie septiņi faktori ir cena, laika ierobežojumi, ērtības, vide, sociālā pieredze, priekšmetu svaigums un nestāvēšana rindā. Preču svaigumam un mazumtirdzniecības iepirkšanās sociālajai pieredzei ir spēcīgas pozitīvas attiecības ar mazumtirdzniecības izplatīšanas kanālu alternatīvām. Tika konstatēts, ka gan Latvijā, gan Šrilankā mazumtirdzniecības mobilo aplikāciju popularitāte ir mazāka. Milleniāļiem un Z paaudzei pašiem ir atšķirīgas raksturīgas iezīmes, īpašības un uzvedības modeļi, kurus var iedalīt 5 segmentos pa 3 uzvedības iezīmēm. Noteiktie milleniāļu un z paudzes segmenti tiek nosaukti kā Solo pircēji, Pakļauti piedāvājumiem , Labklājības dzīvesstila piekritēji, Ietekmīgi Klejotāji un Priekšzīmīgi Pionieri. Maģistra darba bibliogrāfiskais apraksts: Bandara W.T.M.H.S. (2021) Mazumtirdzniecības sadales kanālu izvēles alternatīvu novērtējums milleniāļu un z paaudzēm Latvijā un Šrilankā Maģistra darbs/ Bandara W.T.M.H.S, I. Andersone.- Rīga: RTU, UIVI, “Uzņēmējdarbība un vadīšana” 92 lpp.
Keywords millenials, Z paaudze, Mazumtirdzniecība
Keywords in English Millennial Gen z, Retail shopping, In store retail shopping, Online retail shopping, Consumer behavior
Language eng
Year 2021
Date and time of uploading 01.06.2021 19:44:10