Noslēguma darbu reģistrs
  
Studiju darba apraksts
Studiju veids bakalaura akadēmiskās studijas
Studiju programmas nosaukums Datorsistēmas
Nosaukums Pārmeklēšanā un mākslīgajos neironu tīklos sakņotu risinājumu integrācija divpersonu spēļu ar pilnu informāciju realizācijai
Nosaukums angļu valodā Integration of Search and Deep Neural Network Based Approaches for Two Player Game with Full Information
Struktūrvienība 33000 Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte
Darba vadītājs Egons Lavendelis
Recenzents J.Dāboliņš, LDI pētnieks
Anotācija Bakalaura darba tips: 2. tips: Aktuālo jomas problēmu risinājumi Vēsturiski divpersonu spēļu datorrealizācijās ir dominējušas pārmeklēšanas algoritmos balstītas tehnikas, bet pēdējos gados tos sāka aizvietot neironu tīklos balstīti risinājumi, sakarā ar dziļās mašīnmācīšanās strauju attīstīšanu. Apvienojot šīs divas tehnikas, var panākt labākus rezultātus: uzlabot ātrdarbību un lēmumu pieņemšanas kvalitāti. Darbā tika izpētīta iespēja savienot spēles koka pārmeklēšanas algoritmus un neironu tīklus vienotā mākslīga intelekta risinājumā. Darba teorētiskajā daļā tika izpētīti dziļās mašīnmācīšanās, neironu tīklu un spēles koka pārmeklēšanas algoritmu tēmas, kā arī iespēja iepriekš mīnētās koncepcijas pielietot Gomoku spēles kontekstā. Darba praktiskajā daļā tika implementēts viens no spēles koka pārmeklēšanas algoritmiem, un, izmantojot mūsdienīgus dziļās mašīnmācīšanās ietvarus, tika izveidots un apmācīts neironu tīkls, kurš pēc tam tika integrēts pārmeklēšanas algoritmā. Darba pamattekstā ir 44 lappuses, 30 attēli, 7 tabulas, 28 nosaukumu informācijas avoti un 3 pielikumi.
Atslēgas vārdi MAŠĪNMĀCĪŠANĀS, SPĒLES KOKA PĀRMEKLĒŠANA, GOMOKU
Atslēgas vārdi angļu valodā MACHINE LEARNING, GAME TREE SEARCH, GOMOKU
Valoda lv
Gads 2021
Darba augšupielādes datums un laiks 30.05.2021 22:38:04