Studiju veids |
bakalaura profesionālās studijas |
Studiju programmas nosaukums |
Muitas un nodokļu administrēšana |
Nosaukums |
„Nodokļu piemērošana influenceru darbībā” |
Nosaukums angļu valodā |
“Taxation of Social Media Influencers” |
Struktūrvienība |
22000 Inženierekonomikas un vadības fakultāte |
Darba vadītājs |
Māris Jurušs |
Recenzents |
Baiba Šmite-Roķe, VID Nodokļu pārvaldes direktora vietniece |
Anotācija |
Bakalaura darba tēma ir “Nodokļu piemērošana influenceru darbībā”. Influenceri jeb viedokļa līderi kļūst par arvien svarīgāku digitālā mārketinga sastāvdaļu, kas būtiski ietekmē gan patērētājus, gan valsts ekonomiku. Līdz ar influenceru straujo attīstību un pieaugumu Latvijā, pieaug arvien lielāks ēnu ekonomikas risks, negodīga komercprakse, nereģistrēta uzņēmējdarbība, izvairīšanās no nodokļu maksāšanas, kā arī dažādas citas ar ekonomiku un ētiku saistītas problēmas. Lai arī globālā līmenī Latvijas influenceru īpatsvars ir ļoti niecīgs, to darbība spēj ietekmēt gandrīz jebkuru nozari.
Mērķis – iegūt un apkopot datus par influenceru praksi un nodokļu slogu Latvijā, iegūtos rezultātus salīdzināt ar citām ekonomiski attīstītajām valstīm.
Uzdevumi – analizēt pieejamos avotus, statistikas datus un izveidot teorētisko bāzi par influenceru darbību, nodokļu piemērojamību, kā arī veikt salīdzinošu analīzi ar Vācijas un Amerikas savienoto valstu praksi. Darba noslēgumā veikt secinājumus salīdzinājumā ar influenceru darbību citās ekonomiski attīstītajās valstīs, kā arī veikt priekšlikumus godīgas digitālās ekonomikas komercprakses turpmākajai attīstībai.
Bakalaura darbs sastāv no 4 daļām, 10 nodaļām, 54lpp, 8 attēliem, 2 pielikumiem.
Darba izstrādei tika izmantoti 54 avoti. |
Atslēgas vārdi |
nodokļi, mārketings, influenceri, uzņēmējdarbība |
Atslēgas vārdi angļu valodā |
taxes, marketing, influencers, business |
Valoda |
lv |
Gads |
2021 |
Darba augšupielādes datums un laiks |
14.05.2021 08:28:30 |