Graduate papers
  
Description of the graduate paper
Form of studies Professional Bachelor
Title of the study programm Administration of Customs and Taxes
Title in original language „Nodokļu piemērošana influenceru darbībā”
Title in English “Taxation of Social Media Influencers”
Department 22000 Faculty of Engineering Economics and Management
Scientific advisor Māris Jurušs
Reviewer Baiba Šmite-Roķe, VID Nodokļu pārvaldes direktora vietniece
Abstract Bakalaura darba tēma ir “Nodokļu piemērošana influenceru darbībā”. Influenceri jeb viedokļa līderi kļūst par arvien svarīgāku digitālā mārketinga sastāvdaļu, kas būtiski ietekmē gan patērētājus, gan valsts ekonomiku. Līdz ar influenceru straujo attīstību un pieaugumu Latvijā, pieaug arvien lielāks ēnu ekonomikas risks, negodīga komercprakse, nereģistrēta uzņēmējdarbība, izvairīšanās no nodokļu maksāšanas, kā arī dažādas citas ar ekonomiku un ētiku saistītas problēmas. Lai arī globālā līmenī Latvijas influenceru īpatsvars ir ļoti niecīgs, to darbība spēj ietekmēt gandrīz jebkuru nozari. Mērķis – iegūt un apkopot datus par influenceru praksi un nodokļu slogu Latvijā, iegūtos rezultātus salīdzināt ar citām ekonomiski attīstītajām valstīm. Uzdevumi – analizēt pieejamos avotus, statistikas datus un izveidot teorētisko bāzi par influenceru darbību, nodokļu piemērojamību, kā arī veikt salīdzinošu analīzi ar Vācijas un Amerikas savienoto valstu praksi. Darba noslēgumā veikt secinājumus salīdzinājumā ar influenceru darbību citās ekonomiski attīstītajās valstīs, kā arī veikt priekšlikumus godīgas digitālās ekonomikas komercprakses turpmākajai attīstībai. Bakalaura darbs sastāv no 4 daļām, 10 nodaļām, 54lpp, 8 attēliem, 2 pielikumiem. Darba izstrādei tika izmantoti 54 avoti.
Keywords nodokļi, mārketings, influenceri, uzņēmējdarbība
Keywords in English taxes, marketing, influencers, business
Language lv
Year 2021
Date and time of uploading 14.05.2021 08:28:30