Noslēguma darbu reģistrs
  
Studiju darba apraksts
Studiju veids bakalaura akadēmiskās studijas
Studiju programmas nosaukums Arhitektūra
Nosaukums Vides reklāmas ietekme uz pilsētvidi Rīgā
Nosaukums angļu valodā Impact of Outdoor Advertisements on the Urban Environment in Riga
Struktūrvienība 26000 Arhitektūras fakultāte
Darba vadītājs Uģis Bratuškins
Recenzents Prakt.doc. M. Hermansons
Anotācija Ar vārdu salikumu „Vides reklāma” tiek apzīmētas visas reklāmas, kas nonāk pie patērētājiem brīdī, kad tie atrodas ārpus mājām – sabiedriskās vietās, braucienā, uzgaidot, (piemēram, pie luksofora) vai noteiktā komerciāla tipa vidē (piemēram, mazumtirdzniecības vietās). Pie vides reklāmām pieskaitāmas veikalu izkārtnes, afišu stabi, reklāmas stendi, reklāmas pieturvietās utt. Vides reklāma nenovēršami ir kontaktā ar pilsētvidi un arhitektūru, tā ir redzama 24 stundas diennaktī, 7 dienas nedēļā, un to uztver visas iedzīvotāju grupas, neatkarīgi no valodas, tautības vai vecuma. Atšķirībā no ēkām un pilsētvides, vides reklāmas ir pārvietojamas, īslaicīgas un mainīgas. Rīgā vides reklāmu skaits ik gadu palielinās, tās tiek izvietotas arī pilsētas vēsturiskajās daļās. Darbā tiek pētīta vides reklāmu ietekme uz mājokļiem, autovadītājiem, kā arī tiek aplūkota vides reklāmas ietekme uz vēsturisko un mūsdienu pilsētvidi. Pētījumā padziļināti tiek pētītas LED digitālās vides reklāmas Rīgā, kas pēdējā laikā strauji kļūst arvien populārākas. Lai noteiktu vides reklāmu ietekmi uz pilsētvidi tika izmantota literatūras analīze – apkopoti vēsturiskas informācijas avoti, kā arī analizēta citu pilsētu risinājumu efektivitāte. Tika veikta nejauši atlasītu un mērķtiecīgi izvēlētu respondentu aptauja, kā arī vides reklāmu apsekošana dabā. Darbs ir rakstīts latviešu valodā un tā apjoms ir 54 lappuses. Papildus 2 lappuses darba beigās veido pielikumu. Darbā ir iekļauti 7 attēli un 19 grafiki. Darbā ir izmantoti 58 informācijas avoti.
Atslēgas vārdi vizuālais piesārņojums, vides reklāma, gaismas piesārņojums, rīgas vēsturiskais centrs, izkārtnes, digitālās vides reklāmas
Atslēgas vārdi angļu valodā visual pollution, outdoor advertising, light pollution, historical center of riga, signboards, digital outdoor advertising
Valoda lv
Gads 2021
Darba augšupielādes datums un laiks 20.01.2021 14:45:07