Graduate papers
  
Description of the graduate paper
Form of studies Bachelor
Title of the study programm Architecture
Title in original language Vides reklāmas ietekme uz pilsētvidi Rīgā
Title in English Impact of Outdoor Advertisements on the Urban Environment in Riga
Department Faculty of Architecture
Scientific advisor Uģis Bratuškins
Reviewer Prakt.doc. M. Hermansons
Abstract Ar vārdu salikumu „Vides reklāma” tiek apzīmētas visas reklāmas, kas nonāk pie patērētājiem brīdī, kad tie atrodas ārpus mājām – sabiedriskās vietās, braucienā, uzgaidot, (piemēram, pie luksofora) vai noteiktā komerciāla tipa vidē (piemēram, mazumtirdzniecības vietās). Pie vides reklāmām pieskaitāmas veikalu izkārtnes, afišu stabi, reklāmas stendi, reklāmas pieturvietās utt. Vides reklāma nenovēršami ir kontaktā ar pilsētvidi un arhitektūru, tā ir redzama 24 stundas diennaktī, 7 dienas nedēļā, un to uztver visas iedzīvotāju grupas, neatkarīgi no valodas, tautības vai vecuma. Atšķirībā no ēkām un pilsētvides, vides reklāmas ir pārvietojamas, īslaicīgas un mainīgas. Rīgā vides reklāmu skaits ik gadu palielinās, tās tiek izvietotas arī pilsētas vēsturiskajās daļās. Darbā tiek pētīta vides reklāmu ietekme uz mājokļiem, autovadītājiem, kā arī tiek aplūkota vides reklāmas ietekme uz vēsturisko un mūsdienu pilsētvidi. Pētījumā padziļināti tiek pētītas LED digitālās vides reklāmas Rīgā, kas pēdējā laikā strauji kļūst arvien populārākas. Lai noteiktu vides reklāmu ietekmi uz pilsētvidi tika izmantota literatūras analīze – apkopoti vēsturiskas informācijas avoti, kā arī analizēta citu pilsētu risinājumu efektivitāte. Tika veikta nejauši atlasītu un mērķtiecīgi izvēlētu respondentu aptauja, kā arī vides reklāmu apsekošana dabā. Darbs ir rakstīts latviešu valodā un tā apjoms ir 54 lappuses. Papildus 2 lappuses darba beigās veido pielikumu. Darbā ir iekļauti 7 attēli un 19 grafiki. Darbā ir izmantoti 58 informācijas avoti.
Keywords vizuālais piesārņojums, vides reklāma, gaismas piesārņojums, rīgas vēsturiskais centrs, izkārtnes, digitālās vides reklāmas
Keywords in English visual pollution, outdoor advertising, light pollution, historical center of riga, signboards, digital outdoor advertising
Language lv
Year 2021
Date and time of uploading 20.01.2021 14:45:07