Studiju veids |
bakalaura profesionālās studijas |
Studiju programmas nosaukums |
Aviācijas transports |
Nosaukums |
Akustiskās emisijas metodes pielietošana noguruma bojājumu defektu lokalizācijai un atlikušās stiprības noteikšanai helikoptera konstrukcijas ekspluatācijas slodzēm. |
Nosaukums angļu valodā |
Application of the acoustic emission method for localising fatigue damage and determining the residual strength for helicopter structure operating loads. |
Struktūrvienība |
31000 Būvniecības un mašīnzinību fakultāte |
Darba vadītājs |
Ali Arshad |
Recenzents |
Zin.asist., Mg.sc.ing. P.Nagaraj |
Anotācija |
VTOL UAV projektēšana un stabilitātes analīze ir projekta nosaukums. Šīs disertācijas galvenais mērķis ir iepazīstināt jaunu biedru ar UAV saimi. Arī UAV, kas var darboties gan kā fiksēta spārna UAV noteiktā stāvoklī, gan kā VTOL UAV noteiktā stāvoklī. Mūsdienās UAV ir daudz ierobežojumu, jo lielākā daļa no tiem ir vai nu fiksētu spārnu, vai VTOL lidmašīnas. Fiksēto spārnu lidmašīnu efektivitāte ir labāka spārnu klātbūtnes dēļ. Spārni lidmašīnai rada lielu pacēlāja daudzumu, savukārt VTOL nav neviena spārna, tāpēc visu pacēlumu un vilci rada propelleri, tādējādi palielinoties degvielas patēriņam. Bet VTOL var izmantot arī nelīdzenās vietās, jo tas neprasa nekādu nosēšanās ceļu gan pacelšanās, gan nolaišanās gadījumā, kas palielina VTOL vērtību glābšanas misijās. Tātad projekta galvenais mērķis ir ieviest UAV, kura degvielas efektivitātes kvalitāte ir fiksēta spārna lidmašīnai, vienlaikus tai ir arī iespēja pacelties vertikāli.
Šajā projektā mēs izstrādājām UAV CAD un pārbaudījām UAV aerodinamisko veiktspēju un UAV statisko stabilitāti garenvirzienā. Tāpat mēs pārbaudījām lidmašīnas dinamisko stabilitāti garenvirzienā. Tā kā aerofoilja konstrukcijai ir milzīga ietekme uz lidmašīnas konstrukciju, mēs analizējām arī aerofolipu Xfoil.
Mēs varējām pierādīt lidmašīnas statisko stabilitāti, izmantojot astes konfigurāciju, mēs varējām analizēt projektētās UAV aerodinamisko veiktspēju, izmantojot MATLAB, pēc tam pierādījām lidmašīnas dinamisko stabilitāti garenvirzienā, izmantojot Routh kritērijus.
Šajā projektā mēs varējām izveidot jaunu biedru UAV saimei. Un šo modeli nākotnē var turpināt izstrādāt daudz vairāk jaunināšanas, kas tuvākajā nākotnē vēl vairāk palielinās hibrīda UAV nozīmi.
Šajā pētījumā kopā ir 80 lappuses, 55 attēli, 2 tabulas, 22 formulas, 29 literatūra
avotiem |
Atslēgas vārdi |
Keywords : UAV, aerofoil, stability, VTOL |
Atslēgas vārdi angļu valodā |
Keywords : UAV, aerofoil, stability, VTOL |
Valoda |
eng |
Gads |
2021 |
Darba augšupielādes datums un laiks |
17.01.2021 22:16:38 |