Noslēguma darbu reģistrs
  
Studiju darba apraksts
Studiju veids maģistra akadēmiskās studijas
Studiju programmas nosaukums Inženiertehnika, mehānika un mašīnbūve
Nosaukums Lielu kuģu šķidruma-strukturālā mijiedarbība viļņos.
Nosaukums angļu valodā Fluid-structure interaction of large ships in waves.
Struktūrvienība 25600 Mehānikas un mašīnbūves institūts
Darba vadītājs Vitālijs Beresņevičs
Recenzents Jānis Vība
Anotācija Darbs veidots kā nobeiguma darbs maģistra akadēmiskajām studijām RTU Teorētiskās mehānikas un materiālu pretestības katedrā, Mehānikas un mašīnbūves institūta Mašīnzinību, transporta un aeronautikas fakultātē. Mūsdienu tirdzniecības kuģu lielums arvien pieaug, pateicoties apjomradītiem ietaupījumiem. Sakarā ar kuģu lielumu strauju palielināšanos, arvien biežāk tika konstatēti nelaimes gadījumi un ievainojumi. Hidroelastīgās reakcijas, piemēram, atsperība un viļņu sitieni, ir galvenie faktori, kas izraisa šos ievainojumus, biežāk sastopot pat lielas jūras valstīs. Maģistra darba mērķis ir izstrādāt skaitlisku pieeju, lai simulētu lielu kuģu hidroelastīgo uzvedību viļņos. To veic ar korpusa šķidruma-strukturālas mijiedarbības (ŠSM) simulāciju regulāros un neregulāros viļņos. Šis darbs ir mēģinājums izmantot ANSYS programmatūru, lai identificētu hidrostatiskos parametrus, piemēram, pārvietojumu, stingrību, sagrieztas ūdens plaknes īpašības, stabilitātes parametrus attiecībā uz galveno asi. Darba apjoms ir 87 lpp. teksta. Tajā ir 64 attēli, 4 tabulas. Izmantoti 30 informācijas avoti.
Atslēgas vārdi hidroelastīgās reakcijas; regulāri un neregulāri viļņi; ANSYS programmatūra; hidrostatiskie parametri.
Atslēgas vārdi angļu valodā Hydro elastic reactions; regular and irregular waves; ANSYS software; hydrostatic parameters
Valoda eng
Gads 2021
Darba augšupielādes datums un laiks 15.01.2021 17:42:06