Noslēguma darbu reģistrs
  
Studiju darba apraksts
Studiju veids maģistra profesionālās studijas
Studiju programmas nosaukums Ģeomātika
Nosaukums "Autoceļu horizontālā marķējuma identifikācija navigācijā"
Nosaukums angļu valodā "Road horizontal marking identification in navigation"
Struktūrvienība 31000 Būvniecības un mašīnzinību fakultāte
Darba vadītājs Una Krutova
Recenzents Inese Rēriha
Anotācija Pēdējās desmitgadēs navigācijas sistēmas ir piedzīvojušas strauju attīstību. Lietotāju navigācijas sistēmas aizvien vairāk papildina automašīnās iebūvētās pilnveidotās transportvadītāja asistēšanas sistēmas (ADAS), kuras spēj ietekmēt automašīnas vadību. Aktuāla kļūst diskusija par autonomi vadāmu automašīnu parādīšanos ceļu satiksmē. Nozarē šobrīd notiek sacensība par autonomās vadības sistēmu ieviešanu, paralēli attīstoties divām autonomās vadības tehnoloģijām - LiDAR sensoros bāzētā risinājumā ar HD karti un tehnoloģijām, kas spēj nodorošināt autonomiju ar kameru uztverē balstītiem risinājumiem. Viena no pamatlietām, kas vieno šīs tehnoloģijas, ir vajadzība transportlīdzeklim atpazīt ceļa joslu marķējumu un spēt izmantot šo informāciju vadības un navigācijas procesā. Maģistra darba ar inženierprojektu “Autoceļu horizontālā marķējuma identifikācija navigācijā” mērķis ir iepazīties ar autonomās vadības tehnoloģiju attīstību un pielietotajiem risinājumiem automašīnu navigācijā un lokalizēšanā, balstoties uz autoceļa horizontālā marķējuma identifikāciju. Inženierprojekta sadaļā tika pārbaudītas dažādas metodes, lai iegūtu ceļa viduslīnijas marķējuma datus ĢIS vidē, iegūtos rezultātus salīdzinot ar GNSS uztvērēja mērījumiem lauka apstākļos. Iegūtie viduslīnijas dati ĢIS vidē tika papildināti ar atribūtiem, kas aprakstīti ADASIS v2 protokola Mini versijā.
Atslēgas vārdi mobilā kartēšana, navigācija, autonomā braukšana, ADAS, ĢIS
Atslēgas vārdi angļu valodā mobile mapping, navigation, autonomous driving, ADAS, GIS
Valoda lv
Gads 2021
Darba augšupielādes datums un laiks 12.01.2021 10:47:24