Studiju veids |
maģistra profesionālās studijas |
Studiju programmas nosaukums |
Aviācijas transports |
Nosaukums |
Turbo ventilatora dzinēja "V 2500" termisko slodžu ietekmes izpēte uz dzinēja augsta spiediena turbīnas rotora elementu izturību. |
Nosaukums angļu valodā |
Research into the Influence of V2500 Turbofan Engine Thermal Loads on the Strength of Engine High-Pressure Turbine Rotor Components. |
Struktūrvienība |
25100 Aeronautikas institūts |
Darba vadītājs |
Ilmārs Ozoliņš |
Recenzents |
Docents, Dr. sc.ing M. Hauka |
Anotācija |
Maģistra darba tēma ir „Turbo ventilatora dzinēja „V2500” termisko slodžu ietekmes
izpēte uz dzinēja augsta spiediena turbīnas rotora elementu izturību”.
Darba autors: Dairis Ceriņš
Darba vadītājs: Dr. sc. ing. Ilmārs Ozoliņš.
Darba mērķis ir izpētīt dzinēja „V2500” augsta spiediena turbīnas konstrukciju, veikt
termiskās un statiskās izturības aprēķinu un meklēt sakarību starp dzesējošo gaisu turbīnā un
tās konstrukcijas elementu izturību.
Hipotēze: Izpildot termiskās un statiskās izturības aprēķinus ir iespējams atrast sakarību
starp to, kā kompresora novadītais dzesējošais gaiss ietekmē augstspiediena turbīnas rotora
konstrukcijas elementu izturību.
Galvenie informācijas ieguves avoti diploma darba izstrādei ir pieejamie materiāli
bibliotēkās, institūta un interneta resursi.
Darbā sākotnēji sniegts dzinēja „V2500” augta spiediena turbīnas mezgla konstruktīvais
apskats, kā arī slodžu noteikšana, kurām tiek pakļautas šīs konstrukcijas elementi. Sākotnēji,
termisko slodžu aprēķinam, tika pakļauts dzinēja „V2500” augsta spiediena turbīnas mezgls,
līdz ar tā izpildi, iegūtie rezultāti tika pārnesti un iekļauti statiskās izturības aprēķinā šim pašam
mezglam. Izpildot veicamos datoraprēķinus, tika izvērtēta konstrukcijas uzbūve un noteikta
kompresora novadītā dzesējošā gaisa temperatūras ietekme uz augstspiediena turbīnas rotora
konstrukciju. Nepieciešamo dzinēja konstrukcijas elementu izveidi un aprēķinus veicu
„SolidWorks” datorprogrammā. Galvenais mērķis, noskaidrot kā un cik lielu ietekmi uz
turbīnas augstspiediena rotoru atstāj kompresora novadītais dzesējošais gaiss un atrast
kopsaucēju starp temperatūras, spriegumu un deformācijas samazināšanu.
Aprēķina rezultāti apkopoti tabulās un sniegti grafiku veidā. Darba rezultāti kopumā ļauj
secināt, ka, starp dzesējošā gaisa temperatūras izmaiņu turbīnas konstrukcijā un tās elementu
izturību pastāv sakarība, ar kuras palīdzību ir iespējams samazināt spriegumus un deformāciju.
Darbs sarakstīts latviešu valodā, tā apjoms ir 85 lapaspuses. Darbā ir iekļauti 49 attēli,
14 tabulas, 69 formulas un 4 pielikumi.
Atslēgas vārdi: dzinējs, augsta spiediena turbīna, spriegums, deformācija, termiskā un
statiskā izpēte. |
Atslēgas vārdi |
dzinējs, augsta spiediena turbīna, spriegums, deformācija, termiskā un statiskā izpēte |
Atslēgas vārdi angļu valodā |
engine, high-pressure turbine, stress, deformation, thermal and static fatigue study |
Valoda |
lv |
Gads |
2020 |
Darba augšupielādes datums un laiks |
06.07.2020 12:42:11 |