Studiju veids |
bakalaura profesionālās studijas |
Studiju programmas nosaukums |
Aviācijas transports |
Nosaukums |
Spārna profila dizaina izstrāde un optimizācija ultravieglajām lidmašīnām. |
Nosaukums angļu valodā |
Development and Optimization of Wing Aerofoil Design for Ultralight Aircraft. |
Struktūrvienība |
31000 Būvniecības un mašīnzinību fakultāte |
Darba vadītājs |
Ali Arshad |
Recenzents |
Dr.sc.ing.,docents V.Lapkovskis |
Anotācija |
Darbā atspoguļota modifikācija spārna profilam, ko izmanto īsas pacelšanās un nosēšanās lidmašīnas(STOL). Mūsdienu STOL lidmašīnas izmanto cēlējspēku palielinošas ierīces, kas sadala spārna profilu vairākos elementos, lai iegūtu maksimālu veikumu pie maza un liela ātruma. Mērķis ir palielināt cēlējspēka koeficentu viena elementa spārna profilam pie zema Reinoldsa skaitļa, ievērojot pretestības un momenta koeficenta ierobežojumus. Balstoties uz literatūras apskatu vairāki aerodinamiskie aspekti tiks pielietoti profila izstrādē, kā arī tiks izvēlēts spārna profils, ko modificēt. Spārna profila analīzei un projektēšanai tiek izmantota programmatūra XFLR5, kuras aprēķiniem izmanto paneļa metodi. Validācija tiek veikta ar ANSYS 19.2, skaitļošanas programmu, kas veic plūsmas simulāciju. Ar XFLR5 veiktās modifikācijas parāda, ka modificētais spārna profils atbilst dotajām prasībām, kuras vēlāk tiek apstiprinātas ar ANSYS 19.2. programmu. Validācijas process parāda nelielu nobīdi rezultātos, jo iepriekšējā programmatūrā ir vienkāršots kods. |
Atslēgas vārdi |
spārna profila optimizācija, zems Reinoldsa skaitlis, optimizācijas programma |
Atslēgas vārdi angļu valodā |
airfoil optimization, low Reynolds number, optimization software, computational fluid dynamics |
Valoda |
eng |
Gads |
2020 |
Darba augšupielādes datums un laiks |
06.07.2020 09:24:25 |