Graduate papers
  
Description of the graduate paper
Form of studies Professional Bachelor
Title of the study programm Aviation Transport
Title in original language Spārna profila dizaina izstrāde un optimizācija ultravieglajām lidmašīnām.
Title in English Development and Optimization of Wing Aerofoil Design for Ultralight Aircraft.
Department Faculty Of Civil And Mehanical Engineering
Scientific advisor Ali Arshad
Reviewer Dr.sc.ing.,docents V.Lapkovskis
Abstract Darbā atspoguļota modifikācija spārna profilam, ko izmanto īsas pacelšanās un nosēšanās lidmašīnas(STOL). Mūsdienu STOL lidmašīnas izmanto cēlējspēku palielinošas ierīces, kas sadala spārna profilu vairākos elementos, lai iegūtu maksimālu veikumu pie maza un liela ātruma. Mērķis ir palielināt cēlējspēka koeficentu viena elementa spārna profilam pie zema Reinoldsa skaitļa, ievērojot pretestības un momenta koeficenta ierobežojumus. Balstoties uz literatūras apskatu vairāki aerodinamiskie aspekti tiks pielietoti profila izstrādē, kā arī tiks izvēlēts spārna profils, ko modificēt. Spārna profila analīzei un projektēšanai tiek izmantota programmatūra XFLR5, kuras aprēķiniem izmanto paneļa metodi. Validācija tiek veikta ar ANSYS 19.2, skaitļošanas programmu, kas veic plūsmas simulāciju. Ar XFLR5 veiktās modifikācijas parāda, ka modificētais spārna profils atbilst dotajām prasībām, kuras vēlāk tiek apstiprinātas ar ANSYS 19.2. programmu. Validācijas process parāda nelielu nobīdi rezultātos, jo iepriekšējā programmatūrā ir vienkāršots kods.
Keywords spārna profila optimizācija, zems Reinoldsa skaitlis, optimizācijas programma
Keywords in English airfoil optimization, low Reynolds number, optimization software, computational fluid dynamics
Language eng
Year 2020
Date and time of uploading 06.07.2020 09:24:25