Noslēguma darbu reģistrs
  
Studiju darba apraksts
Studiju veids maģistra akadēmiskās studijas
Studiju programmas nosaukums Digitālās humanitārās zinātnes
Nosaukums BERT modeļu ieviešana Google meklēšanas algoritmā: kā teksta izcelsme ietekmē tā SEO
Nosaukums angļu valodā BERT Integration into Google Search Algorithm: How Text Origin Affects its SEO
Struktūrvienība 33000 Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte
Darba vadītājs Oksana Ņikiforova
Recenzents Ilze Birzniece, Dr.sc.ing., vadošā pētniece
Anotācija Maģistra darba “BERT integrācija Google meklētājprogrammas algoritmā: kā teksta izcelsme ietekmē tā SEO” galvenais mērķis ir iegūt datus, kas pierādītu, ka Google BERT var atpazīt un izprast meklēšanas vaicājumu kontekstuālo nozīmi latviešu valodā. Papildus šajā pētījumā tika analizēta teksta izcelsmes ietekme uz rezultātiem Google meklētājprogrammā. Google BERT ir salīdzinoši jauns papildinājums Google meklētājprogrammas algoritmam, kas šobrīd vēl nav daudz pētīts ar mērķi analizēt tā funkcionalitāti un darbības principus. Šī maģistra darba ietvaros tika izveidota teorētiskā bāze par tādām tēmām kā BERT algoritms, mājaslapu optimizācija meklētājprogrammām un digitālā retorika. Pēc tam tika izstrādāts pētījuma izpildes plāns, kurā tika definētas pētījumu metodes - vebometrika, digitālā retoriskā analīze un satura analīze -, kas tika izmantotas, lai veiktu pētījuma objektu analīzi. Pētījums ietvēra mājaslapas www.bright.lv veiktspējas analīzi, izmantojot Google Lighthouse rīku, un vietnes ietekmes analīzi, izmantojot digitālo retorisko analīzi. Vēlāk tika izstrādāti atslēgvārdu saraksti un teksti publicēšanai. Pēc šo tekstu satura analīzes (izmantojot Yoast SEO spraudni un Lexicool rīku), teksti tika publicēti mājaslapā www.bright.lv. Pēdējais izpētes posms ietvēra meklēšanas vaicājumu definēšanu un to ievadīšanu Google meklētājprogrammā, kā arī iegūto rezultātu analīzi. Šī pētījuma rezultāti rāda, ka Google meklētājprogramma meklēšanas rezultātus refinē, pamatojoties uz atslēgvārdiem, nevis meklēšanas vaicājuma kontekstuālo nozīmi. Rezultāti norāda, ka Google var atpazīt vārdus dažādos locījumos un saprast, ka neatkarīgi no locījuma tas ir viens un tas pats vārds, taču Google tomēr trūkst izpratnes par rezultātā veidotā satura, kā arī izmantoto sinonīmu nozīmi. Salīdzinot rezultātus, 56% gadījumu tulkotais teksts ieguva augstākas pozīcijas, nekā oriģināli rakstītais. Tomēr rezultātus meklētājprogrammās ietekmē daudzi faktori, tāpēc nevar uzskatīt par pašsaprotamu, ka tulkotie teksti visos gadījumos iegūs labākas pozīcijas, nekā oriģināli rakstītie teksti. Maģistra darbs sastāv no ievada, trim teorētiskās daļas nodaļām (1. nodaļa: BERT algoritms, 2. nodaļa: Mājaslapu optimizācija meklētājprogrammām un 3. nodaļa: Digitālā retorika), 4. nodaļas, kurā aprakstīts pētījuma izpildes plāns un izmantotās pētījumu metodes, 5. nodaļas, kurā ir analizēti pētījuma rezultāti, kā arī secinājumiem un priekšlikumiem.
Atslēgas vārdi Google, BERT, SEO
Atslēgas vārdi angļu valodā Google, BERT, SEO
Valoda eng
Gads 2020
Darba augšupielādes datums un laiks 18.06.2020 12:02:05