Graduate papers
  
Description of the graduate paper
Form of studies Master
Title of the study programm Digital Humanities
Title in original language BERT modeļu ieviešana Google meklēšanas algoritmā: kā teksta izcelsme ietekmē tā SEO
Title in English BERT Integration into Google Search Algorithm: How Text Origin Affects its SEO
Department Faculty Of Computer Science Information Tehnology And Energy
Scientific advisor Oksana Ņikiforova
Reviewer Ilze Birzniece, Dr.sc.ing., vadošā pētniece
Abstract Maģistra darba “BERT integrācija Google meklētājprogrammas algoritmā: kā teksta izcelsme ietekmē tā SEO” galvenais mērķis ir iegūt datus, kas pierādītu, ka Google BERT var atpazīt un izprast meklēšanas vaicājumu kontekstuālo nozīmi latviešu valodā. Papildus šajā pētījumā tika analizēta teksta izcelsmes ietekme uz rezultātiem Google meklētājprogrammā. Google BERT ir salīdzinoši jauns papildinājums Google meklētājprogrammas algoritmam, kas šobrīd vēl nav daudz pētīts ar mērķi analizēt tā funkcionalitāti un darbības principus. Šī maģistra darba ietvaros tika izveidota teorētiskā bāze par tādām tēmām kā BERT algoritms, mājaslapu optimizācija meklētājprogrammām un digitālā retorika. Pēc tam tika izstrādāts pētījuma izpildes plāns, kurā tika definētas pētījumu metodes - vebometrika, digitālā retoriskā analīze un satura analīze -, kas tika izmantotas, lai veiktu pētījuma objektu analīzi. Pētījums ietvēra mājaslapas www.bright.lv veiktspējas analīzi, izmantojot Google Lighthouse rīku, un vietnes ietekmes analīzi, izmantojot digitālo retorisko analīzi. Vēlāk tika izstrādāti atslēgvārdu saraksti un teksti publicēšanai. Pēc šo tekstu satura analīzes (izmantojot Yoast SEO spraudni un Lexicool rīku), teksti tika publicēti mājaslapā www.bright.lv. Pēdējais izpētes posms ietvēra meklēšanas vaicājumu definēšanu un to ievadīšanu Google meklētājprogrammā, kā arī iegūto rezultātu analīzi. Šī pētījuma rezultāti rāda, ka Google meklētājprogramma meklēšanas rezultātus refinē, pamatojoties uz atslēgvārdiem, nevis meklēšanas vaicājuma kontekstuālo nozīmi. Rezultāti norāda, ka Google var atpazīt vārdus dažādos locījumos un saprast, ka neatkarīgi no locījuma tas ir viens un tas pats vārds, taču Google tomēr trūkst izpratnes par rezultātā veidotā satura, kā arī izmantoto sinonīmu nozīmi. Salīdzinot rezultātus, 56% gadījumu tulkotais teksts ieguva augstākas pozīcijas, nekā oriģināli rakstītais. Tomēr rezultātus meklētājprogrammās ietekmē daudzi faktori, tāpēc nevar uzskatīt par pašsaprotamu, ka tulkotie teksti visos gadījumos iegūs labākas pozīcijas, nekā oriģināli rakstītie teksti. Maģistra darbs sastāv no ievada, trim teorētiskās daļas nodaļām (1. nodaļa: BERT algoritms, 2. nodaļa: Mājaslapu optimizācija meklētājprogrammām un 3. nodaļa: Digitālā retorika), 4. nodaļas, kurā aprakstīts pētījuma izpildes plāns un izmantotās pētījumu metodes, 5. nodaļas, kurā ir analizēti pētījuma rezultāti, kā arī secinājumiem un priekšlikumiem.
Keywords Google, BERT, SEO
Keywords in English Google, BERT, SEO
Language eng
Year 2020
Date and time of uploading 18.06.2020 12:02:05